عربشاهی: پرسپولیس احتیاج به یک بازیساز دارد، تیم در تهران باید هجومی تر بازی کند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که سرخپوشان به یک بازیساز در ترکیب تیمشان احتیاج دارند تا بتواند مهاجمان تیم را تغذیه کند.

عربشاهی: پرسپولیس احتیاج به یک بازیساز دارد، تیم در تهران باید هجومی تر بازی کند

ضیا عربشاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس مقابل ذوب آهن گفت: پرسپولیس بازی خوبی به نمایش نگذاشت و روی خلاقیت بازیکنان توانست به فزونی برسد. ذوب آهن به عنوان یکی از تیم های ریشه دار لیگ برتر خیلی خوب توانسته بود پرسپولیس را بررسی کند و بویژه در نیمه اول مرکز میدان را در اختیار گرفته بود. پرسپولیس با توجه به تغییراتی که در این فصل داشته و جابه جایی هایی که در ترکیب به وسیله کادرفنی صورت می گیرد، هنوز به هماهنگی صددرصد نرسیده و ما این موضوع را در بازی های گذشته این تیم شاهد بودیم.

وی با انتقاد از بازی پرسپولیس با یک مهاجم توضیح داد: پرسپولیس فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد و جایگاه این تیم در جدول به گونه ای است که باید بازی هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد تا به صدر جدول برسد، اما می بینیم که گل محمدی تیمش را با یک مهاجم نوک به زمین می فرستد. اگر بخواهیم همین بازی با ذوب آهن را ملاک قرار دهیم، در بیشتر حملات پرسپولیس، عیسی آل کثیر در محوطه جریمه حریف تنها و مجبور بود به کناره ها بیاید و توپ بگیرد، در صورتی که اگر مهاجم دیگری کنار او بود پرسپولیس می توانست موقعیت های خطرناک بیشتری روی دروازه ذوب آهن ایجاد کند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد رقابت فشرده در صدر جدول اظهار داشت: فاصله کم تیم ها در صدر جدول باعث می گردد که بازی ها حساس تر گردد و تیم ها به سختی امتیاز دهند، بنابراین پرسپولیس باید در تهران بازی های هجومی تری را به نمایش بگذارد تا امتیازات کامل خانگی را کسب کند و مثل بازی با طرفدار امتیاز از دست ندهد. در حال حاضر شرایط جدول به گونه ای است که 3 امتیاز یک بازی می تواند یک تیم را چند پله در جدول جابه جا کند. سپاهان مقابل پیکان باخت و پرسپولیس توانست با پیروزی مقابل ذوب آهن با شاگردان نویدکیا هم امتیاز گردد و به 3 امتیازی استقلال برسد. بازی با سپاهان حساسیت بالایی دارد و اگر پرسپولیس بتواند این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، کار راحت تری برای رسیدن به صدر جدول خواهد داشت و راه رسیدن به قهرمانی ششم را هموار می نماید.

عربشاهی در پاسخ به این سؤال که با توجه به باز شدن پنجره پرسپولیس، این تیم احتیاج به تقویت و جذب بازیکن نو در نیم فصل دارد، مطرح کرد: با توجه به جدایی رادوشوویچ قطعا تیم احتیاج به یک دروازه بان نو دارد. از سوی دیگر پرسپولیس یک بازیساز کم دارد؛ بازیکنی که بتواند پشت مهاجمان بازی و آنها را تغذیه کند. در کناره ها بازیکنان خوبی مثل امیری، عالیشاه، ترابی و پهلوان داریم و اگر یک بازیساز خوب به تیم اضافه گردد این ضعف تیم رفع می گردد. از طرف دیگر هم پرسپولیس باید با یک هافبک دفاعی بازی کند مثل زمان برانکو. در آن تیم کمال کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی بازی می کرد و 3 بازیکن مثل مسلمان، احمدزاده و امیری جلوی کامیابی نیا بازی می کردند و 2 مهاجم هم جلوی آنها بودند.

وی در واکنش به حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: افسوس می خورم که چرا می گذاریم کار به اینجا کشیده گردد. متولی این دو تیم مگر وزارت ورزش نیست؟ چرا یک بار برای همواره به طور اساسی مسائل این دو تیم را حل نمی نماید؟ چرا طرفداران هر سال باید بابت حضور این دو تیم در آسیا نگرانی داشته باشند؟ از هر کسی که سؤال کنید می داند مشکل پرسپولیس و استقلال چیست اما چرا موانع حضورشان در آسیا را رفع نمی نمایند؟ چند ماه است که وزارت ورزش می خواهد مدیرعامل پرسپولیس را انتخاب کند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. صدری حدود یک سال است که در پرسپولیس حضور دارد و به عنوان سرپرست کار می نماید و الان به ابعاد و زوایا مسائل پرسپولیس آشنا است و باید به عنوان مدیرعامل انتخاب گردد تا ثباتی در تیم به وجود بیاید. هر فرد نوی که برای مدیرعامل پرسپولیس انتخاب گردد باید کارش را از صفر آغاز کند و مجددا این باشگاه باید زمانی را از دست بدهد تا کادر مدیریتی نو با شرایط و فضای پرسپولیس آشنا گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1354

به "عربشاهی: پرسپولیس احتیاج به یک بازیساز دارد، تیم در تهران باید هجومی تر بازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربشاهی: پرسپولیس احتیاج به یک بازیساز دارد، تیم در تهران باید هجومی تر بازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید