مراقب این استعداد فوتبال ایران باشید ، یک بازی برای جلوگیری از تغییر ملیت!

به گزارش بی نهایت اس ام اس، امضای قرارداد 5ساله با السد قطر، امین حزباوی پور را به تازه ترین لژیونر فوتبال ایران تبدیل نموده است.

مراقب این استعداد فوتبال ایران باشید ، یک بازی برای جلوگیری از تغییر ملیت!

به گزارش خبرنگاران آنلاین، حزباوی یکی از محصولات آموزشگاه فولاد بود که مدتی بعد از بازی برای فولادنوین، به تیم اصلی باشگاه رسید. او فقط بعد از یک فصل بازی برای فولاد، با پیشنهادهای خارجی روبه رو شده است و حالا برای یکی از بزرگ ترین باشگاه های فوتبال قطر بازی خواهد نمود. ستاره شادگانی فولاد، این فصل 15بازی در لیگ برتر انجام داد. او در جام ملت های آسیا نیز برای تیم ملی جوانان ایران به میدان رفت و بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو داشت. پیوستن حزباوی به تیمی از قطر، در ادامه شایعه های علاقه قطری ها به استفاده از امین در تیم ملی رقم خورده است. آیا هنوز این احتمال وجود دارد که او در رده ملی برای قطر بازی کند؟ آیا قطری ها به لحاظ قانونی در شرایط فعلی امکان چنین کاری را خواهند داشت؟

مراقب این استعداد باشید

پیوستن به لیگ ستارگان قطر در 20سالگی، تجربه جالبی برای حزباوی خواهد بود. اواخر سال گذشته اما شایعاتی در خصوص تمایل قطری ها به تغییر ملیت این بازیکن منتشر شد و حتی این خبر به تأیید علیرضا منصوریان هم رسید. برخلاف اعلام سرمربی فولاد اما حزباوی چنین خبری را تکذیب کرد. شاید او نگران این موضوع بود که انتشار این خبر، روند انتقالش به لیگ قطر را با مشکل روبه رو کند. به هر حال، از لحاظ شناسنامه ای، امین فعلا قابلیت بازی برای قطر را ندارد اما اگر چند سال در این کشور زندگی کند و پاسپورت قطری نیز بگیرد، دیگر همه چیز ممکن خواهد شد. البته که به نظر می رسد خود او تمایلی به انجام این کار ندارد و می خواهد برای تیم ملی ایران بازی کند. با این حال، یک راه کاملا مطمئن وجود دارد تا جلوی هر اتفاق نگران کننده ای گرفته گردد و آن، استفاده از امین در ترکیب تیم ملی است. حزباوی یک بار در دوران کی روش و یک بار هم در دوران قلعه نویی به تیم ملی دعوت شد اما هرگز برای ایران بازی نکرد. کافی است او در یک بازی رسمی برای تیم ملی ایران به زمین برود تا امکان تغییر ملیتش دیگر وجود نداشته باشد. بدون تردید خود قلعه نویی نیز این موضوع را بهتر از هر کسی می داند.

قطر، دروازه اروپا؟

رفتن به لیگ قطر در گذشته نوعی پسرفت از لحاظ فوتبالی و پیشرفت از لحاظ مالی برای ستاره ها محسوب می شد. حالا اما با حضور مربیان بزرگ، امکانات زیادی در این لیگ وجود دارد. لژیونرشدن در این سن و سال، اتفاق مثبتی برای حزباوی است و می تواند او را برای رفتن به اروپا در سال های بعدی آماده کند. ویدئوی معارفه پسر موفرفری فوتبال ایران، نشان می دهد السدی ها حساب ویژه ای روی او باز نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1634

به "مراقب این استعداد فوتبال ایران باشید ، یک بازی برای جلوگیری از تغییر ملیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب این استعداد فوتبال ایران باشید ، یک بازی برای جلوگیری از تغییر ملیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید