مرکز تفریحات دریایی در بندر انزلی افتتاح شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مجهزترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور در منطقه آزاد انزلی، با حضور مسوولان ارشد استانی و سرمایه گذاران گردشگری افتتاح شد. این مرکز به دو مجتمع آقایان و بانوان تقسیم شده و امکانات آن در سواحل ایران بی نظیر است.

مرکز تفریحات دریایی در بندر انزلی افتتاح شد

از سفر با تور کانادا لحظه آخری ارزان لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

این طرح گردشگری دریایی که در مرحله نخست در قالب دو طرح آقایان و بانوان در ساحل منطقه آزاد انزلی ساخته شده، دارای مساحتی برابر 5/5 هکتار و از محل منابع درآمدی این سازمان ایجاد شده است. این طرح به دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از سوی معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی و با هدف ارتقای ضریب ایمنی گردشگران در بهره برداری از منابع طبیعی دریای خزر، توسعه ورزش های آبی - ساحلی در محدوده منطقه، بالا بردن سطح امکانات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران و ارائه الگویی مناسب از طرح های ساحلی -گردشگری در بنادر به بهره برداری رسید. رضا خرسند، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با تشریح برنامه های سازمان در حوزه های گردشگری ورزشی، تجاری، اکوتوریسم و دریایی بیان کرد:

توسعه گردشگری از اهداف مناطق آزاد ایران است، ساخت مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد قایقران نیز اولین گام در تکمیل زیرساخت های این حوزه در منطقه بوده که در حال حاضر تیم های مختلف ورزش های ساحلی از این مجموعه استفاده می نمایند و برنامه های مناسبی را برای توسعه این مجموعه گردشگری ورزشی ساحلی مد نظر قرار داده ایم.

وی احداث مرکز همایش ها و نمایشگاه های این منطقه را نیز با هدف توسعه گردشگری تجاری در منطقه دانست و گفت:

این طرح ضمن پرکردن خلأ موجود در استان، می تواند در زمینه رشد گردشگری تجاری استان نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اشتغال را دغدغه اصلی استان اعلام و تاکید نمود:

باید از تمام ظرفیت ها از جمله ظرفیت بخش های مختلف گردشگری برای حل این موضوع استفاده گردد، گردشگری دریایی از موضوع های مغفول مانده استان است و نیازمند ایجاد زیرساخت های استاندارد است، البته با وجود مزیت های بسیار در بخش تفریحات دریایی، فقر زیرساختی در طرح های سالم سازی مشهود است و معتقدیم که باید مجموعه های تفریحی و گردشگری ساحلی با امکانات مناسب در شهرهای مختلف استان ایجاد گردد.

خرسند با بیان اینکه عملیات اجرایی این مرکز تفریحات دریایی از بهمن سال گذشته شروع شد و پس از 7 ماه به مرحله بهره برداری برای عموم و گردشگران رسیده است، اضافه نمود:

امکانات و تجهیزات این طرح بسیار مناسب است و حتی ساختمان امداد و نجات و مرکز هلال احمر، فضای سبز، آلاچیق، ورزش های آبی و ساحلی و فضاهای تفریحی و ورزشی در این مرکز جانمایی شده و در نظر داریم با توسعه و تجهیز مجتمع، امکان استفاده از این مجموعه در تمامی ماه های سال را فراهم کنیم.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان نیز این مجموعه گردشگری دریایی را الگویی نمونه و منحصربه فرد در کشور دانست و گفت:

ایجاد زیرساخت های مناسب و استاندارد در بخش گردشگری ضرورت است، باوجود تمام کارهای اجرا شده در این بخش، شاهد محدودیت هایی هستیم که باید با تمام توان برای حل این مسائل کوشش کنیم.

وی با اشاره به طرح های نیمه تمام و بلاتکلیف سال های گذشته در منطقه آزاد انزلی اضافه نمود:

با کوشش های اجرا شده، امروز شاهد عملکرد مناسب و رضایت بخشی در منطقه آزاد هستیم و افتتاح طرح های مختلف در این منطقه حاکی از این مدعا است، این در حالی است که بنابر اظهارات دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، اکنون منطقه آزاد انزلی جزو مراکز پیروز در کشور محسوب می گردد.

نجفی بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر طرح های گردشگری در استان تاکید نمود و گفت:

سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان، سرمایه گذاری مطمئن است.

امکانات موجود در این مرکز برای بانوان و آقایان شامل سالن انتظامات و ورودی، دو ساختمان رختکن مجهز به 1100 کمد لباس MDF ضد آب با روکش پی وی سی و قفل مغناطیسی، به همراه ساختمان ناجیان غریق و یاری های اولیه، زمین والیبال ساحلی استاندارد، 40 عدد دوش رو باز صحرایی (مجموعا 80 دوش) که روی پیاده روهای چوب پلاس نصب شده، 200 عدد تخت آفتاب گیر دور استخری، سایبان هایی با پوشش سنتی گیلان(حصیر)، کافی شاپ، سالن ماساژ و چترهای آفتابگیر ساحلی است. در مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی امکانات لازم برای بهره برداری معلولان نیز در نظر گرفته شده، این مرکز دارای حدود هزار مترمربع پیاده رو با اختلاف سطح 1/5 متر از ساحل برای فراهم کردن دسترسی به امکانات مجموعه است، همچنین وجود برج نور برای روشنایی و امکان شنا و بهره گیری از امکانات مرکز در شب، فضای سبز متناسب با ساحل، در کنار جاده دسترسی و پارکینگ و سرویس بهداشتی مجهز از دیگر امکانات موجود در این طرح است. منبع: دنیای اقتصاد

منبع: کجارو
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 95

به "مرکز تفریحات دریایی در بندر انزلی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز تفریحات دریایی در بندر انزلی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید