تور بمبئی: هزینه های سفر به بمبئی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، بمبئی، شهر آرزوها

احتمالا یکی از اولین شهرهایی که با شنیدن نام هند به ذهنتان می رسد شهر بمبئی است. بمبئنی در زبان هندی به معنای ساحل خوب است که این نام را پرتغالی هایی که زمانی این شهر را استعمار نموده بودند، به آن دادند. البته بعدها نام آن به مومبای تغییر کرد که البته در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایران همچنان این شهر را را نام بمبئی می شناسند. زمانی که قصد سفر به بمبئی را دارید، باید از این نکته مطمئن باشید که سفرتان پر از حال خوب خواهد بود. ما برای آن که این حال خوب را بیشتر کنیم بخشی از هزینه های سفر به بمبئی را برایتان آورده ایم تا قبل از رفتن به آنجا خیالتان از بابت بودجه راحت باشد. موقعیت شهر در غرب کشور وسیع هندوستان و در دریای عرب است. این شهر بندر را می توان مرکز تجاری هند نامید که بزرگ ترین بندر ساحل غربی هند نیز شناخته می گردد. در ادامه هزینه های سفر به بمبئی را مطالعه کنید.

تور بمبئی: هزینه های سفر به بمبئی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مدارک و هزینه های سفر به بمبئی

برای سفر به هر نقطه از هندوستان احتیاج به پاسپورتی که 6 ماه از اعتبارش مانده و بعلاوه دریافت ویزا یا ویزای آن جا را دارید. همانطور که می دانید، گرفتن ویزا هم به وسیله خودتان و هم به وسیله آژانس های معتبر مسافرتی می تواند انجام گردد. هزینه صدور ویزا بین 200 تا 460 هزار تومان خواهد بود که در شرایط عادی 4 روز کاری زمان می برد اما اگر فرم درخواست را به درستی پر نکرده باشید امکان طولانی تر شده این زمان وجود دارد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای هند

1- پس از آپلود فرم درخواست ویزا یک کپی از آن تهیه کنید و با خود به همراه داشته باشید.

2- کپی شناسنامه

3- کپی بلیط هواپیما

4- 2 قطعه عکس 6×4

5- پاسپورت و فتوکپی از تمام صفحات

6- مدارک لازم برای تایید آدرس محل سکونت و کار

هزینه های گذرنامه :

1- هزینه 1000 تومان بابت شناسه

2- هزینه 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

3- هزینه 75,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

4- هزینه 29,300 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

5- هزینه عکاسی (عکس مناسب پاسپورت)

واحد پول:

واحد پول کشور هند روپیه است که در حال حاضر (26 آذر 96) معادل 56 تومان می باشد.

هزینه تور:

تورهای بمبئی بسیار متنوع هستند. شما می توانید شهر بمبئی را با دیگر شهرهای هند ترکیب کنید و یا این شهر را تنها مقصدتان برای هند انتخاب کنید. به هر حال با توجه به اینکه این تورها تنوع بسیار زیادی دارند، تور و هزینه های سفر به بمبئی بسته زمان سفر، نوع هتل و پرواز و البته خدمات تور متفاوت خواهد بود.

چنانچه قصد خرید تور را دارید می توانید از این لینک بخرید: تور بمبئی

هزینه هواپیما:

هزینه هواپیمای بمبئی با توجه به زمان سفر متغیر خواهد بود.

در حال حاضر (26 آذر 96)، بلیط رفت و برگشت هواپیمای بمبئی از 2 میلیون تومان آغاز می گردد.

هزینه هتل و اقامت

هتل های 3 ستاره:حدودا شبی از 200 هزار تومان

هتل های 4 ستاره: حدودا شبی از 295 هزار تومان

هتل های 5 ستاره: حدودا شبی از 475 هزار تومان

هتل تان را می توانید از اینجا تهیه کنید: هتل بمبئی

هزینه حمل و نقل

این مورد از هزینه های سفر به بمبئی را می توان گفت که یکی از دغدغه های اصلی هر مسافری است که به مقصد جدیدی می رود. زمانی که می خواهید در شهر بمبئی پرسه بزنید و به جاذبه ها بروید می توانید از امکانات متفاوتی بهره ببرید. حمل و نقل عمومی این شهر گزینه های زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به اتوبوس، مترو، ریشکا، مونوریل، قطار شهری و … اشاره نمود. در ادامه به معرفی و ارائه هزینه های آن ها می پردازیم.

اتوبوس: اتوبوس هایی با خط های متنوع در بمبئی وجود دارند که به راحتی می توانید با آن ها جابجا شوید. یکی از بهتری شرکت های اتوبوسرانی در این شهر می باشد. هزینه استفاده از اتوبوس از 8 روپیه (448 تومان) آغاز و تا حدود 20 (1200 تومان) روپیه می رسد.

قطار شهری: با اینکه این قطارها در مواقع اوج ترافیک ازدحام جمعیت شان مثال زدنی نیست اما همچنان یکی از محبوب ترین سیستم های حمل و نقل بمبئی به حساب می آیند. معمولا استفاده از این قطارها نسبت به طول جهت، درجه کیفیت و … هزینه های متفاوتی برایتان در برخواهند داشت. شما می توانید یک بلیط الکترونیکی تهیه کنید که قیمت آن 100 روپیه (5600 تومان) تهیه کنید که در ابتدا حدود نصف این مبلغ را شارژ دارد و در مواقعی که شارژ آن به سرانجام رسید می توانید با پرداخت هر مبلغی که بخواهید آن را مجددا بهره ببرید.

مترو بمبئی: از 8 ژوئن 2014 بمبئنی مترویی افتتاح کرد که 12 ایستگاه دارد. هزینه آن نیز حدود 10 تا 45 روپیه (564 تا 2520 تومان) می باشد.

تاکسی: تاکسی ها همواره یکی از راحت ترین و بی دردسرترین گزینه های حمل و نقل به حساب می آیند. در بمبئی دو نوع تاکسی وجود دارد. یکی از آن ها سفید و مشکی هستند که هزینه های کمتری نسبت به دیگری دارند و دیگری به نام تاکسی های خصوصی قیمت های بالاتری دارند که البته به روزتر و تمیزتر هستند. هزینه تاکسی ها بر اساس متر حساب می گردد که حتما باید آن را در نظر بگیرید تا هزینه اضافی تری را پرداخت نکنید.

ریکشا: این وسایل حمل و نقل که البته تنها در محدوده های خاصی قابل دسترسی هستند، قیمت شان از 18 روپیه (حدود 1000 تومان) آغاز می شوند و بسته به جهتتان افزایش می یابند.

مونوریل: هزینه استفاده از آن ها حدود 5 (280 تومان) تا 11 (616 تومان) می باشند.

هزینه خورد و خوراک

یک پرس غذا در رستوران های میانه: حدود 18 هزار تومان

یک پرس غذا در رستوران های لوکس: حدود 27 هزار تومان

فست فود رستوران های زنجیره ای: حدود 13 هزار تومان

یک فنجان قهوه: حدود 7 هزار تومان

یک بطری کوچک آب: حدود 700 تومان

کالاهای اساسی:

برنج: هر یک کیلو حدود 3 هزار تومان

نان: هر تکه نان 500 گرمی حدود 1600 تومان

پنیر: هر قالب پنیر یک کیلویی حدود 21 هزار تومان

تخم مرغ: 12 عدد تخم مرغ حدود 3300 تومان

هزینه سرگرمی و ورودیه ها

از دیگر هزینه های سفر به بمبئی پولی است که باید برای تماشا مکان های تماشای بپردازید. جاذبه های بمبئی بسیار متنوع هستند و هزینه های ورودی متفاوتی دارند. شما در سفر به این شهر می توانید از تورهای متنوعی که به وسیله شرکت های مختلف ارائه می شوند روزتان را پر کنید. این تورها مانند تورهای گشت در شهر است که بین 100 تا 300 هزار تومان برایتان هزینه دارد و یا تورهای قایق سواری که قیمتی حدود 100 تا 400 هزار تومان دارند.

هزینه سرویس موبایل

هزینه یک دقیقه مکالمه داخلی حدود 50 تومان

هزینه اینترنت با سرعت 60 مگابایت و حجم نامحدود 63 هزار تومان

هزینه تقریبی خرید لباس

شلوار جین: برند لیوایز، 134 هزار تومان

لباس زنانه تابستانی از فروش گاه های معتبر زنجیره ای (زارا، اچ اند ام): 142 هزار تومان

یک جفت کفش کتانی: برند نایک 214 هزار تومان

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1342

به "تور بمبئی: هزینه های سفر به بمبئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: هزینه های سفر به بمبئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید