مصالح ساختمانی هم بورسی می شوند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس کالا زیر ساخت هایش برای عرضه مصالح ساختمانی فراهم است، البته سیمان، میلگرد و شمش در بورس کالا عرضه می شد.

مصالح ساختمانی هم بورسی می شوند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، خشایار دادمنش کارشناس بورس کالا در رابطه با صحبت قالیباف رئیس مجلس در خصوص ورود مصالح ساختمانی به بورس کالا، اظهار کرد: در بحث ورود مصالح ساختمانی به بورس کالا اولین صنعتی که مد نظر واقع می گردد سیمان است که از قبل هم در بورس کالا کم و بیش عرضه می شد نکته حائر اهمیت آن است که این کالا در بیشتر مواقع نیز با مشکل تقاضا روبرو است.

او اضافه نمود: یکی از موارد دیگری که جزء مصالح ساختمانی به حساب می آید میلگرد است، طی یکسال اخیر تمام شرکت ها ملزم شدند که میلگرد هایشان را در بورس کالا عرضه نمایند که همین امر سبب شده تا قیمت این کالا تا حدودی در بازار نیز ثابت بماند اما یکی از مسائلی که در بورس کالا در رابطه با این کالا وجود دارد، کمبود تقاضا است که عامل آن را می توان در اصل کاهش پیدا کردن پروژه های ساختمانی به دلیل شرایط فعلی دانست.

این کارشناس بورس کالا گفت: مصوبه ای که برای صنعت سیمان مبنی بر، قیمت سیمان براساس قیمت سبد میلگرد در بورس کالا به تصویب رسید می تواند اثرات مثبتی بر قیمت این کالا داشته باشد، بیشتر شرکت های سیمانی به صورت تهاتر کار می نمایند یعنی ممکن است یک شرکت سیمان به اداره برق منطقه خود بدهی داشته باشد، اما به جای پرداخت بدهی سیمان بدهد به همین خاطر است که در صنعت سیمان چندان با تقاضا روبرو نیست.

دادمنش در پاسخ به این سوال که اگر مصالح ساختمانی در بورس کالا عرضه گردد به نفع طرف سازنده خواهد بود یا خیر؟ توضیح داد: واقعیت این مسئله این است که باید ببینیم که فرایند معاملات این مصالح چگونه خواهد بود، به طور مثال اگر سازنده را یک شرکت حقوقی در نظر بگیریم که به صورت عمده خرید می نماید می تواند به نفعش تمام گردد به سبب آنکه قرارداد هایی در بورس کالا وجود دارد که شرکت می تواند برای کالای خود سلف اعتباری در نظر بگیرد که خریدار پس از سه ماه مبلغ را پرداخت کند.

او گفت: بورس کالا زیر ساخت هایش برای عرضه مصالح ساختمانی فراهم است به سبب آنکه تا قبل از مطرح شدن این طرح سیمان، میلگرد و شمش در بورس کالا عرضه می شد، پس اگر این مسئله اتفاق بیافتد از جانب بورس کالا نگرانی وجود نخواهد داشت فقط امید واریم مصوبه ای که تائید می گردد منفعت عرضه نماینده و تقاضا نماینده را در کنار هم در نظر بگیرند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1002

به "مصالح ساختمانی هم بورسی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصالح ساختمانی هم بورسی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید