مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید

به گزارش بی نهایت اس ام اس، بدلیل شرایط آب و هوایی خاص هر منطقه و به ویژه در شرایط آب و هوایی مرطوب، ممکن است که چرخ دنده ها و زنجیر متصل کننده آن ها به یکدیگر دچار زنگ زدگی شوند و کارکرد درستی را ارائه ندهند. برای برداشتن این مشکل از سر راه باید یک وسیله بسیار مهم را در لیست تجهیزات سفرتان قرار دهید. این وسیله که روان ساز یا Lubricant نام دارد، بهترین وسیله ایست که می تواند نگرانی های شما در این زمینه را رفع کند و خیالتان را از این بابت راحت نگاه دارد.

مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید

براساس مقاله بایدها و نبایدهای سفر با دوچرخه باید بدانید که جهتهای ناهموار در حقیقت قاتل های خاموش تایرهای دوچرخه هستند. هر فراز و نشیبی می تواند سبب گردد که تایرهای دوچرخه پاره و عملا پنچر شوند. همراه داشتن وسایل پنچرگیری چون اهرم تایر و کیت Patch kit & Tire lever به خوبی می تواند به شما در راه تعمیر و تعویض تایر آسیب دیده یاری کند و تایر جدید را که از قبل در میان وسایلتان قرار دادید را به خوبی بر روی بدنه دوچرخه چفت کند.

-ممکن است برخورد کردن تایر به اجسام نوک تیز سبب پنچری گردد و این خود یک چالش عظیم برای رکاب زنان است. به همین دلیل جهانگردان باید به خوبی پنچرگیری را آموخته باشند تا در مواقع ضروری دست به کار شوند، چرا که ممکن است زمانی با پنچری رو به رو شوند که با شهر و اولین آبادی کیلومترها فاصله داشته باشند و سهل انگاری در این زمینه مسائل متعددی را برایشان به بار آورد.

بدون شک زمانیکه تکولوژی به قسمت های مختلف زندگی ما نفوذ کند، کنار گذاشتن آن کمی برای استفاده کنندگان از تکنولوژی سخت یا حتی غیرممکن می گردد. پس، باید در سفرهایمان به خصوص در سفرهایی از نوع گشت زنی با دوچرخه، این وسایل را نیز به لیست اقلام موجود در کوله پشتی هایمان بیافزاییم. لپ تاپ و تلفن های هشومند و شارژرهایشان با سیم های بلند و دو شاخه های مختلفی که دارند، تنها یکی از این همراهان است؛ همراهی که بدون شک با یک سه راهی عجین شده تا امکان بهره وری از یک پریز را افزایش دهد. دوربین های دیجیتالی و حرفه ای و نیمه حرفه ای، باتری اضافی برای دوربین های دیجیتال، پاور بانک و شارژرهای مرتبط با آن و هارد و فلش ها مموری هایی با حافظه بالا از دیگر تجهیزاتی بوده که این لیست را تشکیل داده اند. باید این مورد را براساس مقاله بایدها و نبایدهای سفر با دوچرخه در خاطر داشت که این وسایل بسیار حساس هستند. رطوب هوا، بارش باران، برخورد با اجسام نوک تیز و سخت و همچنین ضربات ناگهانی ممکن است آسیب های جدی و جبران ناپذیری به این وسایل وارد کنند. پس، چنانچه قصد دارید که این اقلام را به همراه خود ببرید، حتما در یکی از محفظه های تعبیه شده در بدنه دوچرخه، فضایی ایمن و مناسب را برای این تجهیزات مهیا کنید تا ناملایمت های یاد شده خسارت های مالی سنگینی را برای شما به همراه نداشته باشند؛ خساراتی که می توانند حتی شما را از ادامه سفر نیز منصرف کرده و با خاطری رنجیده شما را به سوی خانه روانه کنند.

منبع مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید

انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1302

به "مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید