مقامات ایرانی و اماراتی سپتامبر گذشته محرمانه ملاقات کردند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران، نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده در اوج تنش های منطقه ایِ تابستان گذشته، به ابتکار عمل امارات، در اواخر ماه میلادی سپتامبر، هواپیمایی حامل مقامات بلندپایه ایرانی به ابوظبی رفته به این امید که از وخامت اوضاع کاسته گردد.

مقامات ایرانی و اماراتی سپتامبر گذشته محرمانه ملاقات کردند

به ادعای این رسانه، وقتی ایران در مواجهه با کارزار فشار حداکثری آمریکا به نوبه خود راه مقابله به مثل را انتخاب و تهدید کرد چنانچه قادر به فروش نفت خود نباشد؛ دیگران هم از چنین امتیازی برخوردار نخواهند بود؛ امارات که از متحدان نزدیک آمریکا است، به صرافت افتاد که توافق صلح جداگانه ای با ایران داشته باشد.

اما ملاقات ادعایی مقامات ایرانی و اماراتی که مخفیانه برگزار شده، ظاهراً به منزله زنگ خطری بیخ گوش آمریکا عمل نموده مبنی بر اینکه مبادا به این ترتیب، جبهه ضدایرانی اعراب تضعیف گردد.

نیویورک تایمز همچنین مدعی است که بعضی متحدان اروپایی آمریکا ازجمله انگلیس با این ایده کاخ سفید که تحریم های مالی ایران را تا انتها سال 2019 به پای میز مذاکره می آورد، مخالف بودند.

به ادعای این رسانه، سال گذشته، راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران، بارها به واشنگتن سفر کرد تا به آنها ارزیابی از دیدگاه های مقامات ایران بدهد چراکه به اذعان بعضی از صاحب نظران آمریکایی، کمبود اطلاعاتی و عدم تماس مستقیم با ایران به کج فهمی واشنگتن از دیدگاه های مقامات ایران منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 164

به "مقامات ایرانی و اماراتی سپتامبر گذشته محرمانه ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات ایرانی و اماراتی سپتامبر گذشته محرمانه ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید