نخستین جشنواره ارگوکاپ ایرانیان در همدان برگزار می گردد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران/همدان دبیر اجرایی جشنواره ارگوکاپ ایرانیان با اشاره به اینکه جشنواره ارگوکاپ ایرانیان برای نخستین بار در کشور برگزار می گردد، گفت: این جشنواره سال آینده در همدان برگزار می گردد و تمامی افراد جامعه می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

نخستین جشنواره ارگوکاپ ایرانیان در همدان برگزار می گردد

ندا مهدوی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این جشنواره یک روزه در 28 فروردین سال 99 در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برگزار خواهد شد، اظهار کرد: جشنواره ارگوکاپ ایرانیان با هدف شناخت اقشار مختلف جامعه از ارگونومی، تشویق و ترغیب آنها برای یافتن بهبودهای ارگونومیک اثربخش در محیط کاری و زندگی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه جشنواره ارگوکاپ ایرانیان برای نخستین بار در ایران برگزار می گردد، توضیح داد: آموزش و درونی سازی ارگونومی در محل زندگی و کار اقشار مختلف جامعه، یافتن راه چارههای ساده، خلاقانه و ارزان در راستای اهداف ارگونومی و معرفی آن ها برای استفاده دیگران و بهبود سلامت جسمی و روانی اقشار مختلف جامعه به وسیله راه چارههای ارگونومی از دیگر اهداف جشنواره است.

وی اضافه کرد: تمامی افراد جامعه شامل خانم های خانه دار، دانش آموزان، کارمندان، کارگران، دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و ... که برای از بین بردن ریسک فاکتورهای ارگونومیک در محل کار و زندگی خود راه چارهی را یافته و آن را پیاده نموده اند، می توانند در رقابت های این جشنواره شرکت نمایند.

مهدوی درباره نحوه شرکت در جشنواره اعلام کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند از اواخر دی ماه به سایت جشنواره به آدرس IR.ErgoCup.umsha.ac.ir مراجعه و ثبت نام نموده سپس با پر کردن اطلاعات و مستندات لازم راه چاره خود را برای جشنواره ارسال نمایند همچنین اطلاعات تکمیلی برای شرکت در جشنواره در سایت، صفحه اینستاگرامی و کانال تلگرامی جشنواره اطلاع رسانی می گردد.

وی با بیان اینکه جشنواره ارگوکاپ در چهار محور برگزار می گردد، اضافه کرد: راه چارههای ساده، ارزان و خلاقانه در راستای اهداف ارگونومی، راه چارههای مدیریتی، سازمانی و مشارکتی در راستای اهداف ارگونومی، محصولات دارای طراحی ارگونومیک در راستای اهداف ارگونومی، طراحی سایت ها، نرم افزارها و اپلیکیشن های ارگونومیک در راستای اهداف ارگونومی جزء محورهای جشنواره هستند.

این دانشجوی دکتری ارگونومی درباره نحوه داوری جشنواره اعلام کرد: پنج معیار نوآورانه، ساده، مقرون به صرفه بودن، کاهش ریسک و کیفیت و نحوه ارائه برای داوری آثار درنظر گرفته می گردد.

به گزارش خبرنگاران، امروزه ارگونومی به طراحی وسایل و سیستم هایی می انجامد که به افزایش و بهبود سلامت روانی و کارآمدی بیشتر انسان، منجر می گردد. تعاریف متعددی از ارگونومی ارائه شده اما در همه این تعاریف، هدف اساسی از این علم، بهبود بخشیدن به نحوه کار، روش ها و وسایل کار و انطباق بخشیدن آنها با خصوصیات جسمی و روانی انسان، اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 62

به "نخستین جشنواره ارگوکاپ ایرانیان در همدان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره ارگوکاپ ایرانیان در همدان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید