واکنش چین به حضور ناو آمریکایی در تنگه تایوان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، ارتش چین اقدام نیروی دریایی آمریکا در اعزام یک فروند ناوشکن به تنگه تایوان را تنش آفرین ارزیابی نموده است.

واکنش چین به حضور ناو آمریکایی در تنگه تایوان

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آنکه یک ففرایند ناوشکن آمریکایی از تنگه حساس تایوان عبور کرد، ارتش چین با انتشار بیانیه ای نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و اعلام نمود: ایالات متحده عمدا به دنبال ایجاد تنش و ایجاد اختلال در فرایند ثبات و صلح در منطقه است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این نخستین ناو آمریکایی است که از زمان تحلیف جو بایدن تا به امروز از تنگه تایوان عبور نموده است.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: یک ففرایند ناوشکن آمریکایی یک عبور عادی و معمولی را به وسیله تنگه هرمز انجام داده است، آبراهی که چین و تایوان را از یکدیگر جدا می نماید.

عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان بارها با مخالفت و خشم مقام های چینی روبرو شده است. چین عبور ناوهای خارجی از این منطقه بدون اجازه خود را نقض حاکمیت ملی پکن ارزیابی می نماید. ولی آمریکا و سایر کشورهای متحد و هم پیمان واشنگتن این جهت دریایی را یک آبراه بین المللی می دانند.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا اضافه نمود: عبور ناوشکن جان مک کین از تنگه تایوان نشانگر پایبندی آمریکا به تعهد خود مبنی بر ایجاد یک منطقه آزاد و باز در هند-اقیانوسیه است. ایالات متحده به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

ارتش چین نیز در این بیانیه تاکید نمود: نیروهای ارتش آزادیبخش خلق چین این کشتی را رهگیری و دنبال نموده اند. این اقدام آمریکا تکرار حربه قدیمی دستکاری و دخالت پیچیده در اوضاع منطقه تنگه تایوان است، آمریکا به دنبال ایجاد تنش به صورت عمدی و اختلال در ثبات و صلح منطقه است. ما قاطعانه با این اقدام مخالف هستیم.

سال گذشته ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا 13 بار از تنگه تایوان عبور کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 869

به "واکنش چین به حضور ناو آمریکایی در تنگه تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به حضور ناو آمریکایی در تنگه تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید