وزارت دفاع چین مداخلات آمریکا در امور تایوان را محکوم کرد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع چین امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای، بازدید 3 سناتور آمریکایی از جزیره تایوان را به شدت محکوم نموده و این اقدام را تحریکی ناپسند خواند.

وزارت دفاع چین مداخلات آمریکا در امور تایوان را محکوم کرد

بر اساس این گزارش، در پی بازدید سه سناتور آمریکایی از جزیره تایوان در روز یکشنبه و قول مساعد آنها برای تحویل 750 هزار دوز واکسن کرونا به تایوان، وزارت دفاع چین به شدت از این اقدام انتقاد کرد و طی بیانیه ای خاطرنشان کرد: ما قاطعانه با آن مخالف هستیم.

گفتنی است وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز دوشنبه طی سخنانی سفر 3 سناتور آمریکایی به تایوان را به شدت محکوم کرد و خواهان عدم برقراری هرگونه ارتباط رسمی میان واشنگتن و این جزیره شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص خاطرنشان کرد: این اقدام از سوی آمریکا نقض جدی اصول مرتبط با سیاست چین واحد بوده و ناقض بیانیه های مشترک میان دو کشور به شمار می رود.

تامی داکوورث و دن سالیوان از اعضای کمیته نیروهای مسلح و کریستوفر کانز عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اقدامی تحریک آمیز به تایوان سفر نموده تا با سای اینگ وِن رئیس جمهور این منطقه ملاقات نمایند.

پکن همیشه آمریکا را متهم به دخالت در امور داخلی تایوان به عنوان بخشی از قلمرو خود نموده است؛ مداخله ای که پس از انتها ریاست جمهوری ترامپ حتی به میزان زیادی تشدید نیز شده است.

به همین دلیل، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت: من می دانم که ما در مورد چارچوب بعضی از توافقات به مذاکره با تایوان روی آورده ایم یا به زودی این کار را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1089

به "وزارت دفاع چین مداخلات آمریکا در امور تایوان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع چین مداخلات آمریکا در امور تایوان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید