ورزش هایی که در هر مکان و زمانی می توانید انجام دهید

به گزارش بی نهایت اس ام اس، گروهی از تمرینات ورزشی که ساده هم به نظر می رسند، می تواند برای حفظ سلامت شما شگفت انگیز باشند، وزن شما را کنترل نمایند، منجر به بهبود تعادل و دامنه حرکت شوند، منجر به تقویت استخوان و حفاظت از مفاصل شده و از مسائل مثانه و از دست دادن حافظه جلوگیری نمایند.

ورزش هایی که در هر مکان و زمانی می توانید انجام دهید

مهم نیست که در چه سنی باشید و یا سطح تناسب اندامتان چقدر باشد، چون در اینجا 5 نوع فعالیت بدنی معرفی شده که به شما یاری می نماید بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان روده عظیم و ... را از خود دور کنید:

پیاده روی: پیاده روی، ساده اما قدرتمند است. این ورزش به شما برای کاهش سطح کلسترول، تقویت استخوان ها، حفظ فشار خون، افزایش خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت بسیار یاری می نماید. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که این ورزش منجر به بهبود حافظه و مقاومت در برابر از دست دادن حافظه مرتبط با سن هم می گردد.

تمرینات کگل: این تمرینات منجر به تقویت عضلات کف لگن و مثانه می گردد و یک راه طولانی برای پیشگیری از بی اختیاری ادرار است. این ورزش ها به بهبود بسیاری از مسائل پس از زایمان یاری می نمایند. تحقیقات نشان داده است که زنانی که در طول حاملگی به طور مرتب این ورزش ها را انجام می دهند بهتر می توانند پس از زایمان بی اختیاری را کنترل نمایند. حتی در صورتی که این ورزش ها در زمان حاملگی انجام نشوند ولی به فاصلی کوتاهی پس از زایمان آغاز شوند، باز هم می توانند در کاهش بی اختیاری یاری نماینده باشند.

شنا کردن: شناور بودن در آب برای از بین بردن درد مفاصل برترین تمرین ورزشی محسوب می گردد. شنا برای افراد مبتلا به ورم مفاصل هم مفید است. تحقیقات نشان داده که این ورزش شرایط روانی را هم بهبود می بخشد و خلق و خو را افزایش می دهد. ایروبیک در آب هم یکی دیگر از گزینه های ورزش در آب است که منجر به سوخت کالری بیشتر می گردد.

تای چی: این هنر رزمی چینی ورزشی برای آرامش فکر و بدن است و مراقبه در حال حرکت هم نامیده می گردد. تای چی شامل یک سری از حرکات ظریف و در دسترس است که منجر به حفظ تناسب اندام در تمامی سنین می گردد. این ورزش بخصوص برای افراد مسن مفید است زیرا منجر به حفظ تعادل می گردد.

آموزش قدرت: بلند کردن وزنه برای حفظ عملکرد عضلات و ماهیچه ها بسیار مفید است ضمن این که منجر به سوزاندن کالری بیشتر و حفظ وزن مناسب می گردد. به گفته کارشناسان ورزشی، انجام این ورزش ها به حفظ عملکرد مغز در سالهای بعد زندگی یاری می نماید.

منبع: everydayhealth

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1163

به "ورزش هایی که در هر مکان و زمانی می توانید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش هایی که در هر مکان و زمانی می توانید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید