پیش بینی بیش از 3 هزار میلیارد تومانی دولت برای حمایت از خیران مدرسه ساز

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران/خراسان شمالی وزیر آموزش و پرورش از وجود 860 باب مدرسه فرسوده و تخریبی در پایتخت خبر داد و گفت: ستاد مدیریت بحران اعلام کرده که نمی توان کلاس درس در این مدارس دایر کرد.

پیش بینی بیش از 3 هزار میلیارد تومانی دولت برای حمایت از خیران مدرسه ساز

حاجی میرزایی در جلسه ای که با حضور خیرین مدرسه ساز در 28 خرداد ماه در محل فرمانداری اسفراین برگزار گشت، اظهارکرد: برای رفع جبران محرومیت ها در حوزه مدارس، اولویت این وزارت خانه برای امر سرمایه گذاری مناطقی است محرومیت بیشتری دارد که در حال حاضر محروم ترین استان ها، استان سیستان و بلوچستان و تهران است.

وی با اشاره به اینکه متوسط فضای آموزشی پنج متر و 21 سانتی متر است، اضافه نمود: متوسط فضای آموزشی در خراسان شمالی پنج متر و 33 سانتی متر است که 12 سانتی متر از متوسط کشوری بالاتر است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه افرادی که برای آموزش و مدرسه سازی سرمایه گذاری می کنند، وارد یک خدمت ابدی شده اند، ادامه داد: با انسان های باکیفیت، همه چیز کیفیت پیدا می کند و اگر بخواهیم شرایط زندگی مردم تغییر پیدا کند و ارتقا یابد باید بر روی آگاهی آن ها سرمایه گذاری کرد.

وی شرح داد: دولت در حمایت از خیران مدرسه ساز در سال جاری سه هزار و 350 میلیارد تومان در نظر گرفته است و به میزانی که خیران در امر مدرسه سازی آورده داشته باشند دولت نیز به همان مقدار حمایت خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش این رقم را در سال گذشته 1000 میلیارد تومان اعلام نمود.

وی تاکیدکرد: وزارت آموزش و پرورش در سال جاری طرحی را تدوین کرده که طبق این طرح تمامی افراد در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

حاجی میرزایی هدف از طرح آجر به آجر را مشارکت همه افراد در امر مدرسه سازی اعلام نمود، تاکید کرد: برای پیشرفت جامعه به این روحیه نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 470

به "پیش بینی بیش از 3 هزار میلیارد تومانی دولت برای حمایت از خیران مدرسه ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بیش از 3 هزار میلیارد تومانی دولت برای حمایت از خیران مدرسه ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید