چرا در خوزستان حمایت&zwnjکننده مستمر از ورزش بانوان وجود ندارد؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران/خوزستان یک کارشناس ورزش بانوان با اشاره به وجود منابع و نیروی انسانی در خوزستان برای توجه و پیشرفت در ورزش بانوان، گفت: دوستان مان در استان های دیگر می گویند که متعجب هستیم چطور خوزستان با این همه سرمایه نمی تواند در بانوان حمایت کننده مستمر داشته باشد.

چرا در خوزستان حمایت&zwnjکننده مستمر از ورزش بانوان وجود ندارد؟

سیمین علیجانی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارکرد: بی شک پرداختن به ورزش و فعالیت های جسمانی برای هر فردی امری لازم است اما اهمیت آن برای بانوان باتوجه به نقش های مهمی که در جامعه دارند از جمله نقش مادری و شرایط خاصی که نسبت به آقایان طی می نمایند از جمله باروری، دو چندان است. با این وجود، این بخش از جامعه به نسبت آقایان برای پرداختن به فعالیت های ورزشی، امکانات بسیار محدودتری دارند. عدم بودجه مشخص، عدم رغبت و تمایل اسپانسرها، مسائل فرهنگی، سوءمدیریت و ... نیز از دیگر موانع توسعه ورزش بانوان است.

وی اظهار داشت: در استان خوزستان نیز طی چند سال گذشته ورزش بانوان افت محسوسی داشته و اگرچه در یک سال اخیر تاحدودی موفقیت هایی حاصل شده است اما بازهم این بخش احتیاج به کار بیشتر و جدی تری دارد. در شرایطی که طی سال های اخیر حضور و موفقیت بانوان در رشته های ورزشی چشمگیر بوده ولی در کنار این همه قهرمانی و مدال آوری، نبود امکانات، سالن های ورزشی و فضاهای مناسب تمرینی در خور شان بانوان، در بسیاری از مواقع باعث شده تا حتی ورزشکاران و قهرمانان نیز از عرصه ورزش دور شوند.

این کارشناس ورزش بانوان مطرح نمود: در این زمینه مشکل زیادی وجود دارد و در خوزستان، اماکن اختصاصی برای بانوان نیست و از این نظر بانوان بسیار محدودیت دارند که امیدواریم متولیان ورزش با اختصاص بودجه ای خاص در این زمینه بتوانند به پیشرفت هر چه بیشتر ورزش بانوان یاری نمایند.

وی اضافه نمود: بعضی از شرکت های صنعتی و تولیدی خوزستان بسیار ثروتمند هستند و حتی در رده سنی نونهالان نیز در لیگ برتر کشور تیم دارند ولی برای یک دختر 20 ساله و تیم داری در رده سنی بزرگسالان ارزشی قائل نیستند. در هر صورت برای استانی که این همه منابع اقتصادی دارد، خوب نیست که نتواند از یک تیم بانوان برای حضور در لیگ های مختلف کشور حمایت کند. در استان خوزستان، منابع و نیروی انسانی داریم ولی مدیر کاربلد نداریم و مشکل ما همین است. حتی دوستان مان در استان های دیگر می گویند که متعجب هستیم چطور خوزستان با این همه سرمایه نمی تواند در بانوان حمایت نماینده مستمر داشته باشد. به هر حال اگر بخواهیم می توانیم در ورزش بانوان نیز کار کنیم.

این کارشناس اظهار داشت: شهرداری نیز نقش بسیاری در احیای ورزش بانوان دارد. سوال من این است که چرا بانوان ما به اندازه یک تیم فوتبال آقایان هم اهمیت ندارند و چرا نباید در تمام شهرستان ها یکی دو سالن ورزشی مختص بانوان ساخته شود؟ ورزش بانوان بسیار ارزش دارد. شرکت هایی مانند فولاد، ملی حفاری و مناطق نفت خیزجنوب و شهرداری ها و آموزش و پرورش هم می توانند برای بخش بانوان هزینه نمایند و باید از آن ها خواست برنامه خود را جهت فعالیت در ورزش بانوان، ارائه دهند.

وی اضافه نمود: به نظر من در حمایت نشدن از ورزش خوزستان، بحث سلیقگی عمل کردن مدیران مطرح نیست، بلکه بحث نگاه ها مطرح است و هر چه عملکرد باشد، همان نیز انعکاس پیدا می نماید. مدیران اهمیت نمی دهند و باید از آن ها خواست تا جوابگو باشند. اگر در همین حواشی شهر اهواز سالن های ورزشی ساخته شود، ببینید که چقدر ورزشکار از آن معرفی می شود. پس باید برای ورزش بانوان ارزش قائل باشیم و بعد هم با یکی دو میلیارد تومان هزینه، ببینید چه تحولی در ورزش استان به وجود خواهد آمد.

علیجانی گفت: بعضی مسائل هم انسانی است و از بالا باید برای آن راه چاره هایی پیدا کرد و باید تغییرات بنیادی صورت بگیرد. من می گویم امکانات وجود دارد ولی اراده وجود ندارد. اکنون ما علاوه بر پرداختن به ورزش قهرمانی در حوزه ورزش بانوان، احتیاج به کار در ورزش همگانی نیز داریم. ما مسائل اساسی داریم که بخشی از آن به مدیران ناآگاه ما بر می شود، ضمن این که فرهنگ لازم نیز وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 758

به "چرا در خوزستان حمایت&zwnjکننده مستمر از ورزش بانوان وجود ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در خوزستان حمایت&zwnjکننده مستمر از ورزش بانوان وجود ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید