مراکز علمی و کاربردی خودگران هستند، کارآفرینی از جمله علایق فارغ التحصیلان علمی کاربردی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس دانشگاه علمی کاربردی غرب تهران گفت: دانشگاه علمی کاربردی غرب تهران 40 هزار دانشجو دارد که 60 درصد دروس به صورت عملی و 40 درصد به صورت تئوری ارائه می شوند.

مراکز علمی و کاربردی خودگران هستند، کارآفرینی از جمله علایق فارغ التحصیلان علمی کاربردی

سید محمدحسن پیش بین، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی غرب تهران گفت: در غرب تهران حدود 70 مرکز فعال داریم که در زمینه های فنی و مهندسی، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی خدمات آموزشی ارائه می گردد و اکنون مجموعا ما 40 هزار دانشجو در رشته های کاردانی و کارشناسی داریم.

او شرح داد: هدف دانشگاه جامع این است که دانشجویی تربیت بکند که خود دانشجو پس از فارغ التحصیل شدن، بازار کار مورد احتیاج خود را ایجاد کند و یا وارد بازار کار تخصصی خود گردد.

پیش بین گفت: 60 درصد از آموزش های دانشجوی علمی کاربردی عملی و 40 درصد به صورت تئوری و نظری است که با این ترکیب معمولا دانشجو ها در ترم آخر با پیشنهادات کاری روبرو می شوند و می توانند وارد بازار شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اضافه نمود: البته که بیشتر دانشجویان فارغ التحصیل و یا ترم آخری علاقه مند هستند که خودشان بازار کار ایجاد نمایند و کارآفرین باشند که این یعنی ما در جهت درستی قدم برداشته ایم.

او درباره فرق دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه های دیگر شرح داد: دانشگاه های علمی کاربردی غیر متمرکز هستند؛ یعنی ما در بیشتر استان ها و شهر های دیگر نیز مرکز داریم که تعداد این مراکز بیش از 600 مورد است.

پیش بین گفت: این یعنی دیگر لزومی ندارد که دانشجویی از سیستان و بلوچستان برای تحصیل در دانشگاه تهران به شهر تهران مهاجرت کند. هر دانشجویی که بخواهد وارد مراکز علمی کاربردی گردد، می تواند واحد خود را در همان استان خود پیدا کند و دیگر احتیاج به هزینه خوابگاه، خوراک و تا حدودی ایاب و ذهاب ندارد.

او گفت: دانشگاه علمی کاربردی هیچ هزینه اضافه ای برای دوره ها دریافت نمی کند و دانشجویان فقط بر اساس شهریه مصوب وزارت علوم شهریه پرداخت می نمایند. بعلاوه ما هیچ بودجه دولتی نداریم و تمام مراکز علمی کاربردی خودگردان هستند.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1540

به "مراکز علمی و کاربردی خودگران هستند، کارآفرینی از جمله علایق فارغ التحصیلان علمی کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز علمی و کاربردی خودگران هستند، کارآفرینی از جمله علایق فارغ التحصیلان علمی کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید