آخرین خبر از محدودیت های تردد مسافر و کالا در مرزها

به گزارش بی نهایت اس ام اس، طبق اعلام مسئولان گمرک ایران در حال حاضر در آخرین تغییرات اعمال شده تقریبا تمامی مرزهای مسافری با محدودیت روبرو شده است، ولی مبادله کالا با رعایت سخت تر پروتکل های بهداشتی در حال اجرا است.

آخرین خبر از محدودیت های تردد مسافر و کالا در مرزها

ایسنا: سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران در رابطه با آخرین شرایط مرزها در شرایط کرونایی موجود و ممنوعیت های اعمال شده توضیحاتی ارائه کرد.

طبق اعلام وی، از روز پنجشنبه ورود مسافر از مرزهای شرقی ایران نیز ممنوع شده است؛ به طوری که اکنون امکان ورود مسافر از پاکستان و افغانستان از مرزهای شرقی وجود ندارد. همچنین از روز چهارشنبه ورود اتباع پاکستانی از مرز میرجاوه و ریمدان در مرز سیستان و بلوچستان ممنوع و درادامه ورود مسافر افغانستانی از مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان و ماهیرود از استان خراسان جنوبی و همچنین دوغارون در استان خراسان رضوی به کشور ممنوع شده بود و فقط مسافران می توانند به کشور خود برگردند.

این حالی است که تردد مسافر در سایر مرزها از جمله عراق نیز به نوعی ممنوع بوده و با محدودیت هایی روبرو است و ورود اتباع ایرانی و خروج اتباع خارجی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بسیار سخت با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت انجام می گردد.

تجارت در جریان است، اما با پروتکل های سخت تر

در رابطه با مبادلات تجاری نیز سخنگوی گمرک گفت که درحال حاضر ممنوعیت واردات و صادرات در مرزها اعمال نشده و به روال قبل مبادله کالا صورت می گیرد، ولی با اعمال پروتکل های سخت تر از گذشته در حال اجرا است.

به گفته لطیفی، در مبادله کالا با کشورهای عربی نیز مسئله ای وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، از اوایل هفته گذشته و شدت دریافت شیوع ویروس کرونای هندی، ستاد ملی مبارزه و البته وزارت کشور ممنوعیت هایی در رابطه با تردد مسافر از هند و حتی پاکستان اعلام نموده بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1013

به "آخرین خبر از محدودیت های تردد مسافر و کالا در مرزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبر از محدودیت های تردد مسافر و کالا در مرزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید