شروع بازسازی، بهسازی و ساماندهی بافت تاریخی روستای قوزلو

به گزارش بی نهایت اس ام اس، معاون میراث فرهنگی استان زنجان از بازسازی، بهسازی و ساماندهی بخش مرکزی بافت تاریخی روستای پلکانی قوزلو اطلاع داد.

شروع بازسازی، بهسازی و ساماندهی بافت تاریخی روستای قوزلو

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران زنجان، محمدرضا محمدپور گفت: عملیات بازسازی شامل، ازاره چینی آجری، اندود کاهگل بدنه های دیوارهای کناری و کف سازی و ساخت پلکان با سنگ پلاک در کوچه اصلی روستای تاریخی قوزلو انجام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی استان گفت: ایجاد پلکان در سراشیبی این روستا که به طول 150 متر مربع است با نظارت فنی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان بهسازی و ساماندهی خواهد شد.

او اضافه نمود: معاونت میراث فرهنگی در راستای احیای بافت های با ارزش، حفظ و احیای سنت ها و فرهنگ روستاهای هدف گردشگری و تحکیم عمومی و مالی روستا اهتمام ویژه ای دارد.

محمدپور گفت: معابر این روستا شیب بسیار زیادی دارد و یکی از اصلی ترین محله های این روستا برای ایجاد زیر ساخت­های گردشگری انتخاب شده است. در ساخت خانه های بافت قدیمی از مصالح بومی مانند چوب، خشت، گل و سنگ استفاده شده است. این روستا در دامنه کوه قرار گرفته و به سبب موقعیت جغرافیایی و پلکانی بودن منظره و به لحاظ زیبایی شناسی و ساختار معماری در نوع خود بی نظیر است.

معاون میراث فرهنگی استان بیان نمود: مجموعه عوامل طبیعی و تاریخی این روستا، آن را به یکی از ممتازترین روستاها در حوزه فرهنگی و گردشگری تبدیل نموده و در صورت توجه و اهتمام دستگاه های متولی حوزه گردشگری می تواند گردشگران را به خود جذب کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1082

به "شروع بازسازی، بهسازی و ساماندهی بافت تاریخی روستای قوزلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی، بهسازی و ساماندهی بافت تاریخی روستای قوزلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید