ارمنستان متحد روسیه است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوز آرمنیا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام نمود که سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان شخصاً در حل مسئله قره باغ درگیر هستند.

ارمنستان متحد روسیه است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: این یک کار یک روزه نیست و سران 3 کشور شخصاً درگیر آن هستند؛ بعلاوه ارتش ما که بخشی از نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ به تعداد می رود (هم درگیر این موضوع است).

سرگئی لاوروف اضافه کرد: ارمنستان متحد ماست. دیروز، وزیر امور خارجه ارمنستان در کنار ما بود و مذاکرات خوبی انجام دادیم. ما یک برنامه دوجانبه بسیار خوبی هم داریم.

وزیر امور خارجه روسیه دیروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با آرارات میرزویان (Ararat Mirzoyan) همتای ارمنستانی خود گفت که مسکو از هر اقدامی برای حل و فصل اختلافات و یافتن درک متقابل میان ایروان و جمهوری آذربایجان استقبال می نماید.

وی در این خصوص گفته بود: ما کاملاً متعهد به اسنادی هستیم که سران ما در قالب مذاکره سه جانبه (بیانیه 10 نوامبر 2020، بین رؤسای جمهور آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان با هدف انتها دادن به جنگ دوم قره باغ) تأیید کردند. اکنون ما در خصوص ازسرگیری فرایند صحبت نمی کنیم، بلکه در خصوص اجرای آنچه قبلاً امضا شده است، حرف می زنیم. اول از همه اطمینان از امنیت و البته آغاز به بازگرداندن اعتماد بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان لازم است. کارگروه گشایش ارتباطات نقش بزرگی در این زمینه ایفا خواهد نمود. این اقدامات بسیار مهمی خواهد بود که به این کشورها اجازه می دهد رویکرد سازنده تری نسبت به شرایط کنونی داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال 1991 و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید.

این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از 44 روز مناقشه خونین انتها در دهم نوامبر 2020 با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به انتها رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1166

به "ارمنستان متحد روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان متحد روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید