نتیجه ملاقات سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، در پی ملاقات سه جانبه روز دوشنبه حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و الهام علی اف روسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، نشست خبری وزیران امور خارجه سه کشور درباره نتایج این ملاقات دوشنبه شب در باکو برگزار گردید.

نتیجه ملاقات سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان

محمدجواد ظریف در این نشست خبری بعد از ملاقات سه جانبه ایران،روسیه، جمهوری آذربایجان توضیح داد:

ملاقات آینده سران و وزیران امور خارجه سه کشور به ابتکار دکتر حسن روحانی در ایران برگزار خواهد شد.

المار محمدیاراف، وزیر امور خارجه آذربایجان نیز گفت:

در این ملاقات سه جانبه، مسایل مربوط به تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب مورد آنالیز نهاده شد. نتایج این ملاقات به سه کشور این امکان را می دهد که در عرصه انرژی، حمل و نقل، گردشگری، کسب و کار، گمرک و حوزه های دیگر مالی، همکاری های خود را توسعه دهند.

محمد یاراف با اشاره به بیانیه مشترک سران روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان، گفت که همان طوری که از این سند برمی آید مذاکرات سه جانبه در سطح وزیران شروع شده است و به طور حتم برگزاری ملاقاتهای مختلف به توسعه هرچه بیشتر روابط سه کشور منجر می گردد.

به گفته وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در ملاقات سران سه کشور، مذاکراتی درباره فروش نیروی برق نیز صورت گرفت.

وی آنالیز راهکارهای حل مناقشه قره باغ کوهستانی را یکی از موضوعات مورد مذاکره در ملاقات روسای جمهوری روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان بیان کرد و گفت: همان طوری که در بیانیه مشترک سران منعکس شده است، مناقشات حل نشده موجب نگرانی می گردد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز بیان کرد، در بیانیه سران بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط سه کشور در همه حوزه ها تاکید شده است.

به گفته لاوروف، مذاکرات انجام گرفته از سوی روسای جمهوری روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان به نزدیکی هر چه بیشتر مواضع سه کشور یاری کرد.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه نمود:

برنامه ریزی شده است سال آینده ملاقات مسوولان نهادهای مختلف سه کشور برای آنالیز چگونگی اجرای پروژه های موردنظر، برگزار گردد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1373

به "نتیجه ملاقات سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه ملاقات سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید