استارت آپ های هندی علیه گوگل متحد می شوند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، استارت آپ های هندی تصمیم دارند با اتحاد با یکدیگر علیه سلطه بیش از حد گوگل بر اپلیکیشن های کلیدی به دولت هند یا دادگاه شکایت نمایند.

استارت آپ های هندی علیه گوگل متحد می شوند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از رویترز، حدود12 استارت آپ فناوری در هند که از سلطه گوگل بر اپلیکیشن های کلیدی خسته شده اند، تصمیم دارند این شرکت آمریکایی را به چالش بکشند. این شرکت ها مشغول آنالیز روش های مختلف برای این امر از جمله شکایت به دولت هند و دادگاه هستند.

هرچند گوگل همکاری نزدیکی با بخش نوپای استارت آپ ها در هند دارد و مشغول افزایش سرمایه گذاری خود در این بخش است، اما اخیرا به دلیل بعضی عملنمودهای ناعادلانه، شرکت های هندی را عصبانی نموده است.

درهمین راستا کارآفرینان هندی در هفته گذشته با برگزاری دو ویدئو کنفرانس استراتژی های مختلف برای اقدامی علیه گوگل را آنالیز کردند.

دینش آگراوال مدیر ارشد اجرایی شرکت تجارت آنلاین ایندیا مارت می گوید: این یک جنگ سخت خواهد بود. گوگل دیر یا زود در این مبارزه می بازد.

به گفته او مدیران ارشد اجرایی شرکت ها برای ایجاد یک اتحادیه جدید استارت آپی بحث و مصاحبه کردند که هدف اصلی آن اعتراض به دولت هند و دادگاه ها علیه گوگل است.

در هند نیم میلیارد کاربر تلفن هوشمند وجود دارد که 99 درصد آنها از موبایل های اندرویدی استفاده می نمایند. بعضی از استارت آپ های هندی معتقدند همین منجر به گسترش سلطه گوگل بر انواع اپ ها و سرویس های مختلف در این کشور شده است. اما شرکت آمریکایی این ادعا را رد می نماید.

ماه گذشته گوگل اپلیکیشن پرداخت Paytm را به دلیل نقض قوانین از پلی استور خود حذف کرد و این سرآغاز اعتراضات استارت آپ های هندی شد.

البته چند ساعت بعد و پس از آنکه Paytm تغییراتی در اپ ایجاد کرد، گوگل دوباره آن را در پلی استور عرضه کرد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 575

به "استارت آپ های هندی علیه گوگل متحد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت آپ های هندی علیه گوگل متحد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید