اعلام آمادگی علی اف و پاشینیان برای حضور در نشستی در مسکو

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان آمادگی خود را برای نشستی در مسکو به منظور انجام مذاکرات حول مناقشه قره باغ اعلام کردند.

اعلام آمادگی علی اف و پاشینیان برای حضور در نشستی در مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان امروز، دوشنبه به خبرگزاری تاس گفت: ما همواره آماده دیدارهایی در مسکو یا هر مکان دیگر برای خاتمه دادن به این رویارویی و راه های حل و فصل مناقشه قره باغ هستیم.

علی اف تاکید نمود: آذربایجان آماده همه نوع تماس هاست. در این حالت من به شخصه هیچ دعوتی در این باره دریافت ننموده ام از این رو این سوال نباید از من پرسیده گردد. پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری سابق نشست های سه جانبه بسیاری با رهبران ارمنستان و آذربایجان برگزار کردند اما این تماس ها متوقف شدند.

رئیس جمهوری آذربایجان اشاره نمود، روسیه همواره نقش مهمی در حل و فصل این نزاع ایفا می نماید و دلایلی واقعی برای این مساله وجود دارند که از جمله آنها دلایل تاریخی و جغرافیایی است لذا ما آماده هرگونه تماسی هستیم.

وی یادآوری کرد، کشورش فورا با پیشنهاد نشست وزیران خارجه در مسکو با مشارکت ارمنستان و روسیه موافقت کرد.

او ادامه داد: این مساله موضع ما را نشان می دهد زیرا ارتش آذربایجان با موفقیت تا به امروز بخشی از اراضی استراتژیک را آزاد نموده و نزاع از بیش از 10 روز پیش آغاز شده و توانمندی های دو طرف برای همه معین است و پیش داوری درباره فرایند بعدی تحولات بسیار سخت است اما به رغم آن ما وقت کشی نمی کنیم و پیشنهاد را رد نمی کنیم، بله ما آماده ایم.

نیکول پاشینیان نیز در گفت وگو با تاس در پاسخ به سوالی درباره امکان دیدارش با علی اف در مسکو گفت: موضع ما مبتنی بر لزوم حل مناقشه ناگورنو- قره باغ به شیوه مسالمت آمیز است اما متاسفانه آذربایجان با این دیدگاه موافق نیست. من آماده به کار دریافت همه کوشش های ضروری از جمله رفتن به مسکو و انجام دیدارها و مذاکرات هستم.

نخست وزیر پاشینیان تاکید نمود، با این وجود حل مساله باید براساس راهکار میانه باشد نه تسلیم شدن کامل یک طرف مقابل طرف دیگر.

پاشینیان ادامه داد: در صورت نبود آمادگی برای آن از سوی یک طرف نزاع ما آماده جنگ تا پاپان برای دریافت حقوق ملت و شهفرایندان مان در ناگورنو قره باغ هستیم. این موضعی است که دولت و ملت ارمنستان و اقلیت های ارمنی دارند و به نظرم موضعی شفاف و سازنده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 647

به "اعلام آمادگی علی اف و پاشینیان برای حضور در نشستی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی علی اف و پاشینیان برای حضور در نشستی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید