افزایش مراکز خدمات بهزیستی در سیستان و بلوچستان لازم است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش مراکز خدمات بهزیستی استان به لحاظ وسعت زیاد و پراکندگی مناطق استان و تأمین نیروی متخصص و دارای مهارت برای این مجموعه لازم است.

افزایش مراکز خدمات بهزیستی در سیستان و بلوچستان لازم است

احمدعلی در ملاقات با دکتر قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور که در محل این سازمان در تهران برگزار گردید؛ با اشاره به بعد مسافت و پراکندگی روستاها و مناطق در استان خواهان افزایش مراکز خدمات مربوط به مددجویان و خانواده های تحت پوشش بهزیستی شد.

وی اضافه نمود: نهادها و تشکل های مردمی نقش موثری در برطرف مسائل اجتماعی و بهبود شرایط مردم دارند که از این جهت از سازمان بهزیستی انتظار داریم، نقش پررنگ تری در حوزه فعالیت های خانه تشکل ها و بهره گیری از سازمان های مردم نهاد ایفا نماید.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به نگهداری معتادان سایر نقاط کشور در استان باید مراکز نگهداری ماده 16 در استان افزایش و متناسب با آن نیروهای ماهر و آموزش دیده برای بازپروری و مداوای بیماران این بخش مورد توجه قرار گیرد.

موهبتی گفت: به دلیل کمبود نیرو در حوزه تخصصی بهزیستی جذب نیرو و ترمیم توان نیروی انسانی و تکمیل پستهای بلاتصدی لازم است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور هم در این ملاقات از برنامه های این سازمان برای تکمیل ساختار اداره کل بهزیستی استان، اشتغال زایی برای خانواده های تحت پوشش، الکترونیکی کردن پرونده های مددجویان، افزایش بودجه بهزیستی و جذب نیرو از میان تحصیلکردگان حوزه مددکاری اطلاع داد.

قبادی دانا اضافه نمود: 2400 مرکز جامع خدمات بهزیستی که به عنوان مرکز مثبت زندگی در کشور راه اندازی می گردد که 117 مرکز آن متعلق به سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: در این مراکز تعداد 500نفر نیروی جدید از نیروهای بومی جذب می گردد و یاری عظیم و موثری در خدمات دهی در حوزه بهزیستی استان است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید به ازای هر 450خانوار یک مرکز دایر گردد این درحالی است که برای استان های سیستان و بلوچستان و کرمان به ازای هر 150خانوار یک مرکز راه اندازی خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این مراکز و آموزش و تربیت نیروی لازم یک جهش در خدمت دهی به جامعه هدف ایجاد می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 777

به "افزایش مراکز خدمات بهزیستی در سیستان و بلوچستان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مراکز خدمات بهزیستی در سیستان و بلوچستان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید