بازدهی 50 درصدی بورس در یک ماه ، آینده سهام تا چند هفته بعد چه می گردد؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران، صعود شتابنده شاخص سهام در معاملات شنبه نیز با جهش 7/ 3 درصدی ادامه یافت و این نماگر قله تاریخی 769 هزار واحدی را فتح کرد. به این ترتیب، بازدهی بورس طی اولین ماه کاری سال 99، از رقم خیره کننده 50 درصد فراتر رفت.

بازدهی 50 درصدی بورس در یک ماه ، آینده سهام تا چند هفته بعد چه می گردد؟

در همین مورد دنیای اقتصاد با این مقدمه نوشته است: نکته قابل توجه به ویژه در معاملات روزهای اخیر، عقب نشینی محسوس فروشندگان سهام است. اتفاقی که باعث شده اولا با ارزش معاملات کم شاهد رشد جدی قیمت ها باشیم؛ ثانیا حجم صف های خرید به شدت افزایش یافته است به طوری که در معاملات دیروز سفارش های ناکام متقاضیان با کل ارزش معاملات قابل مقایسه بود.

سود 50 درصدی بورس در یک ماه

بازار سهام فرایند اعجاب آور خود را طی روز گذشته در همان جهت مورد انتظار و البته با سرعت بسیار بیشتری طی کرد. شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان دادوستدهای روز شنبه جهش 7/ 3 درصدی را به ثبت رساند و با عبور شتابان از 28 کانال، در ارتفاع تاریخی 769 هزار واحدی نهاده شد. به این ترتیب، بازدهی کل بورس تهران از ابتدای سال به رقم خیره کننده 50 درصد رسید. بیشترین رشد روزانه شاخص سهام طی سه ماه و نیم اخیر درحالی رقم خورد که با وجود تقاضای زیاد و تشکیل صف های طولانی خرید، فروشندگان میل کمتری به عرضه سهام از خود نشان دادند.

همین امر ارزش معاملات خرد را به نحو ملموسی تنزل داد و ضمناً، اشتهای متقاضیان را برای ماندن در صف خرید بیشتر کرد. به طوری که ارزش دادوستدها با ارزش صف های خرید به نسبت در یک سطح نهاده شدند. به عبارت دیگر به عظیمی همان عددی که مورد معامله نهاده شد؛ نقدینگی آماده انجام معامله بود که البته پیروز به خرید نشد. علاوه بر انتظارات خوش بینانه از دولت در حمایت از بازار سرمایه، به نظر می آید تبلیغ و اشاعه روایت های وسوسه آمیز از صعود سهام هم در هجوم عموم مردم برای پیوستن به بورس هم بی تاثیر نبوده است.

جهت سهام بر وفق مراد بورس بازها

معاملات سهام طی روز شنبه همان طور که انتظار می رفت با تداوم رشد همه جانبه قیمت ها شروع شد. مازاد سهمگین تقاضا در صف های خرید به جا مانده از معاملات چهارشنبه، بهبود نسبی قیمت های جهانی و خاصه جدایی محسوس نفت از کف تاریخی خود در کنار زمزمه های کاهش نرخ سود سپرده بانکی و همچنین، پرداخت وام یک میلیون تومانی دولت به بیش از 17 میلیون نفر از صاحبان خانوار همه و همه این انتظار را به وجود آورد که سهام تا اطلاع ثانوی پایین ندارد و صعود خود را در ابعاد وسیع ادامه خواهد داد.

سبزپوشی یکدست بورسی ها در شروع هفته

در گزارشی دیگر دنیای اقتصاد نوشته است: بورس تهران معاملات هفته را با رشد بیش از 27500 واحدی (معادل 7/ 3 درصد) به خاتمه رساند. از میان 304 نماد معامله شده تنها پنج نماد با افت قیمت همراه شده و 272 نماد یعنی حدود 90 درصد نمادهای فعال معاملات را با صف خرید به ارزش بیش از 4600 میلیارد تومان به خاتمه رساندند. این تقاضای پرقدرت به طور محسوس در گروه های عظیم همچون معدنی ها و پالایشی ها قابل مشاهده بود. از نکات جالب توجه دادوستدهای دیروز هم نزول ارزش معاملات خرد به سطح 5 هزار میلیارد تومان بود. به نظر می رسد رونق صف های خرید بخشی از معامله گران را از فروش سهام منصرف نموده و کاهش عرضه ها افت ارزش معاملات را رقم زده باشد. در هفته های آینده مهم ترین عامل برای جهت آینده بورس عرضه های سهام دولتی در شرکت ها در قالب صندوق های ETF است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 386

به "بازدهی 50 درصدی بورس در یک ماه ، آینده سهام تا چند هفته بعد چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدهی 50 درصدی بورس در یک ماه ، آینده سهام تا چند هفته بعد چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید