با 5 دانشگاه برتر کانادا آشنا شوید

به گزارش بی نهایت اس ام اس، کانادا یکی از گزینه های اصلی شما برای تحصیل در خارج است؟ بهترین دانشگاه های کانادا را در این مقاله بشناسید.

با 5 دانشگاه برتر کانادا آشنا شوید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

با برترین دانشگاه های کشور کانادا برای تحصیل آشنا شوید

یکی از کشورهایی که برخی از بهترین دانشگاه های دنیا در آن قرار دارند کاناداست. در حقیقت براساس رتبه بندی بهترین دانشگاه های دنیا در سال 2019، 27 مؤسسه کانادایی در بین بهترین های دنیا قرار دارند. در این مطلب از خبرنگاران ، فهرستی ازبهترین دانشگاه های کانادا را تهیه نموده ایم.

شاید حتی اسم برخی از آنها به گوش تان نخورده باشد، بنابراین اگر قصد تحصیل در کانادا با دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید، این فهرست و جدول انتهای مطلب می تواند راهنمای خوبی برایتان باشد. با ما همراه باشید.

کانادا با داشتن 9 مورد از 200 دانشگاه برتر دنیا، فرصت های فراوانی برای تحصیلات در سطح دنیای دارد. در مقایسه با آمریکا، در کانادا می توانید از گزینه های تحصیلی کم هزینه تر و فرایند درخواست ساده تری برخوردار شوید. علاوه برآن، در این کشور می توانید فرصت های بیشتری برای اقامت دائم داشته باشید.

دو مورد از بهترین دانشگاه های کانادا یعنی دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا، امتیازهای بالایی به ویژه برای کارهای پژوهشی دریافت نموده اند که این به معنای سطح بالای کیفی کارهای علمی این دانشگاه هاست.

بسیاری از دانشگاه های کانادا، به دلیل جذب دانشجویان از سراسر دنیا، اعضای هیئت علمی از کشورهای مختلف و تشویق به همکاری های بین المللی مشهور هستند؛ به همین دلیل با ورود به این دانشگاه ها می توانید شاهد فضایی کاملا بین المللی باشید.

براساس نظرسنجی بین المللی از دانشجویان که اداره آموزش بین المللی کانادا آن را انجام داد، بیش از 90 درصد دانشجویان در پاسخ به پرسش رضایت شان از تحصیل در کانادا گزینه راضی یا بسیار راضی را انتخاب و 95 درصد از آنها کانادا را به عنوان محل تحصیل توصیه کردند.

1. دانشگاه تورنتو

کلیسای انگلستان، دانشگاه تورنتو را اداره می نماید. این دانشگاه، اولین دانشگاهی محسوب می گردد که در مستعمره کانادای علیا تأسیس شده است. این دانشگاه به عنوان یک سیستم دانشگاهی ساختاریافته، کاملا به دانشگاه های معتبر در انگلستان شباهت دارد. هر هفت کالج این دانشگاه، تاریخچه و آداب ورسوم متمایز از یکدیگر دارند.

دانشگاه تورنتو (UofT) دستاوردهای پیشگامانه زیادی در کارنامه اش دارد که از آن جمله می توان به اولین انتشارات دانشگاهی کانادا و اولین دانشکده علوم جنگل در این کشور اشاره نمود. این دانشگاه اولین دانشگاه کانادایی است که به مرز بیش از یک میلیارد دلار کانادا (معادل 586 میلیون پوند) به عنوان یاری هزینه تحصیلی رسیده است.

حرکت های دانشگاهی تأثیرگذار و مهم از جمله دانشکده ادبیات انتقادی و نظریه ارتباطات تورنتو، نظریه تمامیت NP در علوم کامپیوتر و تحقیق در زمینه درمان سلول های بنیادی در این دانشگاه شروع شد.محوطه مرکزی این دانشگاه شامل چد ساختمان تاریخی و حیاط هایی زیبا است که با بهترین نمونه های اروپایی رقابت می نماید.

در این دانشگاه بیش از 700 مدرک دانشگاهی لیسانس و 200 مدرک فوق لیسانس ارائه می گردد. دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در زمینه علم پزشکی است.از جمله فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه می توان به پنج نخست وزیر این کشور، نویسندگانی مانند مایکل اونداجی (Michael Ondaatje) و مارگارت آتوود اشاره نمود. در مجموع، 10 نفر از برندگان جایزه نوبل به نوعی با این دانشگاه در ارتباط هستند.

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) قدیمی ترین دانشگاه در ایالت بریتیش کلمبیا و یکی از رقابتی ترین دانشگاه های این کشور است.

این دانشگاه دو پردیس (محوطه دانشگاهی) دارد: یکی در ونکوور و دیگری در کلونا (Kelowna). پردیس اصلی در ونکوور، در نزدیکی سواحل متعددی واقع شده است و مناظر کوه های شمالِ مشرف به ساحل جلوه زیبایی به آن می دهد. تعدادی باغ گیاه شناسی و باغ یادبود در پردیس دانشگاه و نیز یک مرکز هنرهای نمایشی معروف در آن وجود دارد.

این دانشگاه تعدادی بورسیه تحصیلی به دانشجویان اعطا می نماید که از آن جمله می توان به جایزه بین المللی دونالد اِی. ورونگ برای دانشجویانی که از کشورهای جنگ زده هستند، اشاره نمود.هشت تن از برندگان جایزه نوبل، 71 تن از برندگان بورسیه رودز (بورسیه مخصوص دانشجویان آمریکا و کشورهای مشترک المنافع انگلستان) و 65 برنده مال المپیک از این دانشگاه هستند.

عظیم ترین سیکلوترون دنیا (نوعی شتاب دهنده ذرات) در این دانشگاه و در مرکز تریومف (TRIUMF) که آزمایشگاه ملی این کشور برای فیزیک ذرات و هسته ای است، واقع شده است.این دانشگاه متشکل از 12 دانشکده در ونکوور و 7 دانشکده دیگر در پردیس کلونا است. بریتیش کلمبیا دوره کارشناسی ویژه ای را به شکل مشترک با دانشگاه ساینس پو (Sciences Po) در پاریس ارائه می دهد.

سه تن از نخست وزیران کانادا از جمله جاستین ترودو (نخست وزیر فعلی) در این دانشگاه تحصیل نموده اند. جاستین با مدرک کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است.

3. دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل (University McGill) تنها مؤسسه کانادایی حاضر در انجمن سران دانشگاه های دنیا در مجمع اقتصاد دنیای است. این مجمع متشکل از رؤسای 26 مؤسسه آموزش عالی در دنیا است.

این دانشگاه در سال 1821 تأسیس شد و پردیس اصلی آن در مونت رویال در شهر مونترال واقع شده است. بیشتر ساختمان های دانشگاه در محوطه ای شبیه به پارک هستند که بسیاری از دانشجویان سال اول در آن زندگی می نمایند.

همه ساختمان های اصلی با استفاده از سنگ آهک خاکستری بومی همان منطقه ساخته شده است که به محوطه پردیس، زیبایی قابل توجهی بخشیده است.در سال 1829، مک گیل اولین دانشکده پزشکی ملی را تأسیس کرد و تا به امروز، این دانشگاه برای موضوعات بالینی مختلف امتیازات ویژه ای در رتبه بندی دنیای کسب نموده است.

دانشگاه مک گیل برای بیش از 300 رشته تحصیلی مختلف به بیش از 30 هزار دانشجو از 150 کشور مدرک تحصیلی ارائه می دهد. به همین دلیل این دانشگاه به عنوان یکی از مؤسسات متنوع بین المللی در کانادا مطرح است.

لئونارد کوهن خواننده و ترانه سرا و بازیگر ویلیام شاتنر از فارغ التحصیلان مشهور مک گیل هستند. تعداد برندگان بورسیه رودز این دانشگاه، از هر دانشگاه کانادایی دیگری بیشتر است.

4. دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر (McMaster University) در همیلتون در ایالت انتاریو واقع شده است و پردیس اصلی آن در 121 هکتار زمین در نزدیکی باغ گیاه شناسی سلطنتی همیلتون واقع شده است.

این دانشگاه به نام ویلیام مک مستر، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی که مبلغ 900 هزار دلار کانادا برای تأسیس این نهاد اهدا کرد، نام گذاری شده است.

دانشکده پزشکی مک مستر شهرتی دنیای دارد و دانشکده های مهندسی، تجارت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم دیگر نیز در آن وجود دارد. این دانشگاه تأکید بسیاری بر تحقیقات دارد که هدف آن رسیدگی به برخی از نیازهای فوری جامعه به ویژه در زمینه علوم بهداشتی است.

این تحقیقات، شامل تحقیقاتی از مؤسسه تحقیقی سرطان و سلول های بنیادی است که بخشی از پوست انسان را به سلول های خونی تبدیل می نماید که می تواند کمبود اهدانمایندگان خون را کاهش دهد.

دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه مک مستر از بیش از 90 کشور دنیا هستند. این دانشگاه دارای حدود 70 توافق نامه مبادلات ارزی بین المللی با دانشگاه های سراسر دنیا است.

شعار دانشگاه، از انجیل عهد جدید 1:17 انتخاب شده که به این صورت است: مسیح همه چیز را به هم پیوند می دهد. البته این شعار کمی غیرمعمول است، چراکه به جای زبان لاتین یا انگلیسی (که مرسوم است) به یونانی نوشته شده است.

5. دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال که تنها دانشگاه فرانسوی زبان در این فهرست است، دومین دانشگاه عظیم کانادا به لحاظ تعداد دانشجویان است و بیش از 41 هزار دانشجوی ثبت نامی دارد. یک چهارم کل دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند.پردیس اصلی دانشگاه مونترال در دامنه کوه های مونت واقع شده است. نشان برجسته ساختمان اصلی این دانشگاه به سبک هنرهای تزئینی (Art Deco) ساخته شده است.

74 درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ثبت نام نموده اند. اتحادیه دانشجویان متشکل از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و سه انجمن برادری (fraternities) و خواهری (sororities) وابسته به اتحادیه هم وجود دارد.تیم های ورزشی این دانشگاه تحت عنوان کارابینز بسیار محبوب هستند و در بدمینتون، فوتبال کانادایی و هاکی و رشته های ورزشی دیگر به رقابت می پردازند.

بسیاری از مدیران شناخته شده در کسب وکارهای مختلف، فارغ التحصیل همین دانشگاه هستند. از جمله این افراد می توان به لوییس آر. چنورت (Louis R. Chênevert) مدیرعامل شرکت یونایتد تکنولوژی اشاره نمود. فارغ التحصیلان دیگری هم که سهم عمده ای در تحقیقات علمی شامل نوآوری ها در انرژی هسته ای، ادراک دیداری (visual perception) و رمزنگاری کوانتومی دارند، از جمله فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه هستند.

در کارنامه این دانشگاه، فارغ التحصیلانی همچون پیر الیوت ترودو (نخست وزیر پیشین کانادا و پدر جاستین نخست وزیر فعلی) و 10 نفر از نخست وزیران استان کبک (Quebec) حضور دارند.

جدول رتبه بندی، امتیاز دنیای و موقعیت بهترین دانشگاه های کانادا

ایالتدانشگاهرتبه دنیای 2019رتبه کانادا 2019
تورنتوانتاریودانشگاه تورنتو211
ونکووربریتیش کلمبیادانشگاه بریتیش کلمبیا372
مونترالکبکدانشگاه مک گیل443
همیلتونانتاریودانشگاه مک مستر774
مونترالکبکدانشگاه مونترال905
ادمونتونآلبرتادانشگاه آلبرتا1326
اتاواانتاریودانشگاه اتاوا1767
لندنانتاریودانشگاه وسترن (غربی)1908
کلگریآلبرتادانشگاه کلگری1999
واترلوانتاریودانشگاه واترلو201-25010
هالیفاکسنوا اسکوشیادانشگاه دالهاوزی251-30011
کبک سیتیکبکدانشگاه لاوال251-30011
کینگستونانتاریودانشگاه کویینز251-30011
برنابیبریتیش کلمبیادانشگاه سایمون فریزر251-30011
ویکتوریابریتیش کلمبیادانشگاه ویکتوریا301-35015
تورنتوانتاریودانشگاه یورک351-40016
وینی پگمانیتوبادانشگاه مانیتوبا401-50017
ساسکاتونساسکاچوآندانشگاه ساسکاچوآن401-50017
اتاواانتاریودانشگاه کارلِتون501-60019
گوئلفانتاریودانشگاه گوئلف501-60019
سنت جاننیوفاندلند و لابرادوردانشگاه مموریالِ نیوفاندلند501-60019
مونترالکبکدانشگاه کنکوردیا601-80022
کبک سیتیکبکدانشگاه کبک601-80022
رجیناساسکاچوآندانشگاه رجینا601-80022
شربروککبکدانشگاه شربروک601-80022
ویندسورانتاریودانشگاه ویندسور601-80022
پرنس جورجبریتیش کلمبیادانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی801-100027

همچنین بخوانید:

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 501

به "با 5 دانشگاه برتر کانادا آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با 5 دانشگاه برتر کانادا آشنا شوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 5 دانشگاه برتر کانادا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید