برپایی مردمی جشنواره با اعمال محدودیت ها، جهانپور: مخاطبان با رعایت توصیه ها در جشنواره شرکت کنند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: جشنواره سی و نهم با محدودیت ها و ارزیابی که از ریسک آن وجود دارد برگزار خواهد شد و از مردم استدعا داریم در این دوره جشنواره با رعایت اصول و توصیه نامه های بهداشتی شرکت کنند.

برپایی مردمی جشنواره با اعمال محدودیت ها، جهانپور: مخاطبان با رعایت توصیه ها در جشنواره شرکت کنند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، کیانوش جهانپور رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در در دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، از ستاد برگزاری و بخش های مختلف اجرایی جشنواره بازدید کرد و در جریان چگونگی برگزاری این دوره جشنواره و جزئیات برنامه های طراحی شده جهت اجرای پروتکل های بهداشتی در سینما ها در سطح دوم و سوم (نمایش برای رسانه ها، هنرمندان و نمایش برای مردم) قرار گرفت.

* شکنند گی در اوضاع، جای هشدار را باقی می گذارد

کیانوش جهانپور در این بازدید در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، گفت: این انتظار که جشنواره مانند سال های قبل برگزار شود طبیعتا وجود ندارد. اگرچه به واسطه محدودیت هایی که اعمال شده، شرایط مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا با نزدیک شدن به روز های برگزاری جشنواره بهبود پیدا کرده است، اما نکته مهم آن است که این موضوع وجهی شکننده دارد و این شکنند گی در اوضاع، این هشدار را باقی می گذارد که رعایت پروتکل های بهداشتی، شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی باید صورت بگیرد لذا جشنواره سال جاری تفاوت عمده ای با کلیه ادوار گذشته خود دارد.

*استقبال حداکثری از جشنواره سال جاری مقدور نیست

رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: البته ممکن است در این اوضاع ظرفیت های جدیدی هم در ارتباط با مخاطب به وجود بیاید. اما جشنواره سی و نهم با محدودیت ها و ارزیابی که از ریسک آن وجود دارد برگزار خواهد شد و امیدواریم جشنواره در سال آینده به روال سال های قبل خود بازشود و یک استقبال حداکثری از سوی مخاطبانش داشته باشد. نکته ای که قاعدتاً در سال جاری مقدور نیست.

او گفت: پروتکل ها و شیوه نامه هایی که وزارت بهداشت در نظر گرفته است به نوعی جامع است که وادی ها و مشاغل مهم از جمله سینما و مسائل مربوط به جشنواره را هم شامل می شود.

جهانپور ادامه داد: در معین پروتکل ها سعی بر این بوده که ضمن حفظ این رویداد ها در برگزاری آن محدودیت هایی اعمال شود که هم سلامت رویداد و هم سلامت مخاطبان در آن لحاظ شود.

رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنر و به خصوص هنر هفتم از جهت انتقال پیام، اطلاع رسانی، آموزش و همچنین از جهت ثبت رویداد ها و تجربیاتی که رخ داده به عنوان یک نگاه زیبایی شناسانه و خلاق در کنار کادر درمان و حافظان سلامت خواهد بود. سینما با نحوه ارتباط چندجانبه و غیر خطی که دارد قاعدتاً در این زمینه موثرتر، راهگشاتر و با ضریب نفوذ بیشتری عمل خواهد کرد.

*مردم با رعایت اصول و توصیه نامه های بهداشتی در جشنواره شرکت کنند

او خطاب به مخاطبان سینمای ایران تأکید کرد: استدعایی که از مردم داریم آن است که در جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم ترین رخداد سینمایی کشور با رعایت اصول و توصیه نامه های بهداشتی شرکت کنند و همزمان از این جشنواره و رویداد استفاده کافی را ببرند.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 99 همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 832

به "برپایی مردمی جشنواره با اعمال محدودیت ها، جهانپور: مخاطبان با رعایت توصیه ها در جشنواره شرکت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی مردمی جشنواره با اعمال محدودیت ها، جهانپور: مخاطبان با رعایت توصیه ها در جشنواره شرکت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید