تشخیص به موقع کرونا با فناوری چاپ سه بعدی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، کمپانی امریکایی Formlabs با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی روزانه 100 هزارسواب برای تشخیص ترشحات تنفسی فرو مبتلا به کرونا ساخته و تحویل بیمارستان ها می دهد.

تشخیص به موقع کرونا با فناوری چاپ سه بعدی

امروزه گسترش ویروس مرگبار کرونا بسکمک از کشورها را در تشخیص به موقع کووید -19دچار مشکل نموده است. به طوری که بسکمک از بیمارستان ها با کمبود سواب برای تشخیص به موقع ترشحات تنفسی افراد مبتلا به کرونا روبرو شده اند.

برای حل این مشکل یک کمپانی فناوارانه در اوهایو از فناوری چاپ سه بعدی بهره گرفته و سواب های تشخیص کرونا را در کمترین زمان ممکن و با تعداد بسیار ساخته و تحویل بیمارستانها می دهد.

این کمپانی اعلام نموده است به زودی 250 چاپگر سه بعدی در کارخانه مستقر شده و سواب های بیشتری برای تشخیص کرونا ساخته می گردد. حمل و نقل سواب های ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی در بیمارستان های سراسر کشور آمریکا به زودی شروع خواهد تا پزشکان و کادر درمانی بیمارستانها با بهره گیری از این وسیله ترشحات تنفسی افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا را در کمترین زمان ممکن نمونه گیری نموده و در صورت مثبت بودن نتیجه، افراد کرونایی را برای ادامه دروه درمان پذیرش نمایند.

لازم به ذکر است یکی از راههای تشخیص صحیح کرونا ، تست سوآب (swab) است. در این روش پزشکان با استفاده از یک سواب مخصوص، از بینی و یا گلوی شخص نمونه برداری نموده و پس از انتقال به کیت های تخشیص وجود یا عدم وجود کرونا در فرد مشکوک را تشخیص می دهند.

چین در حدود دو ماه پیش روباتی را ابداع کرد که سواب را در دست گرفته و با دقت بسیار ترشحات گلو و یا بینی فرد مشکوک به کرونا را نمونه برداری می کرد. محققان چینی اعلام کردند به کمک این روبات پزشکان در معرض خطر کمتری قرار گرفته و دیگر نیازی به نزدیک شدن بیماران ندارند؛ چرا که در این روش فناروانه روبات به فرد بیمار و یا مشکوک به کرونا نزدیک شده و احتمال گسترش بیماری در محیط های بیمارستانی به حداقل می رشد. در هر صورت فناوری به کمک تشخیص به موقع این ویروس منحوس آمده و در کوشش است تا با ساخت ابزارهای فناوارنه پزشکان را در تشخیص به موقع و کنترل آن کمک کند.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 318

به "تشخیص به موقع کرونا با فناوری چاپ سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص به موقع کرونا با فناوری چاپ سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید