کوشش برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به مشهد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به مشهد کوشش می کنیم، گفت: برای رفاه حال زائران پاکستانی هماهنگ شده که اتوبوس های این زائران تا نزدیک حرم مطهر رضوی اجازه تردد داشته باشند.

کوشش برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به مشهد

از سفر با قیمت تور به کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدصادق براتی 15 بهمن ماه 98 در ملاقات با خیرین پاکستانی حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی، با اشاره به اختصاص یکی از بلوک های زائر شهر رضوی به زائران پاکستانی اظهار کرد: زائرسراهای ویژه برای زائران پاکستانی در زائر شهر رضوی احداث خواهد شد که در این راستا اقدامات مقدماتی در حال اجرا بوده و در سال 99 کلنگ احداث آن ها زده می گردد.

او اضافه نمود: در صورت امکان با همکاری خیران پاکستانی در همان محل زائرسرای ارزان قیمت یک دارالشفاء برای زائران پاکستانی احداث خواهیم کرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تکریم خوبی نسبت به زائران پاکستانی در ایران وجود دارد، یادآور شد: عمده گلایه زائران پاکستانی مربوط به 100 کیلومتری داخل کشور پاکستان تا مرزهای ایران به علت نبود امکانات است که در این راستا باید ایجاد امکانات رفاهی و احداث دارالشفاء برای خدمت رسانی به آن ها درنظر گرفته گردد.

در این ملاقات خیری پاکستانی اظهار کرد: در قالب همکاری های دو کشور، خوشبختانه اقدامات مناسبی برای زائران پاکستانی در داخل خاک ایران انجام شده که از این بابت سپاسگزاریم.

سید احمدرضا جعفری اضافه نمود: آمادگی داریم هر فنّاوری موردنیاز ایران را درزمینه تجهیزات دارویی و پزشکی در راستای احداث دارالشفاء پاکستانی ها در دسترس این کشور قرار دهیم و همچنین از فنّاوری های بومی ایران در پاکستان استفاده کنیم.

او بر لزوم اهمیت ارتباطات و نزدیکی بین شیعیان ایران و پاکستان تأکید کرد و گفت: سعی می کنیم برای برقراری ارتباط نزدیک تر میان شیعیان ایران و پاکستان کوشش نموده و با حمایت های فرهنگی به تقویت این ارتباط یاری کنیم.

پیش ازاین نیز مراوداتی بین خراسان رضوی و پاکستان برقرارشده و چندی پیش مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با سفیر ایران در پاکستان برای جذب زائر و گردشگر از پاکستان برای خراسان رضوی به ویژه مشهد گفتگو و برنامه ریزی هایی را شروع کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 48

به "کوشش برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید