حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی، نشان از موفقیت جامعه علمی کشور دارد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر علوم گفت: ایران یکی از کشورهای مهم و توسعه یافته در علم و فناوری محسوب می گردد و امیدواریم این دستاوردها در فضای صلح و دوستی در اختیار همه ملل جهان گذاشته گردد.

حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی، نشان از موفقیت جامعه علمی کشور دارد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی، گفت: در کنار هم بودن دانشمندان و محققان کشورهای مختلف علاوه بر توسعه علم و فناوری و در اختیار قرار دادن آخرین دستاوردهای علمی جهان، زمینه ساز صلح و دوستی و تبادلات فکری می گردد.

وی توضیح داد: حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی در راستای مرزهای دانش و ارائه یافته های جدید، نشان از پیروزیت جامعه علمی کشور، توجه مسوولان و برنامه ریزان بخش علم و فناوری است.

وزیر علوم ادامه داد: این جشنواره سال های طولانی با هدف ارزش گذاری به خدمات علمی و نوآوری های محققان و استادان ایرانی و غیر ایرانی برگزار می گردد و در این سال ها در راستای معرفی، هماهنگی و همکاری بین محققان کشورمان و سایر کشورها کوشش نموده است.

غلامی یادآور شد: مجموعه علمی جمهوری اسلامی ایران که در حوزه دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته به وزارت علوم و بخشی از حوزه علوم پزشکی وزارت بهداشت فعالیت می نمایند در کنار سایر مراکز وابسته به دستگاه های دیگر، در جهت کاربست علوم و به کارگیری فناوری های نوین در جهت تببین آسایش و صلح در کشور کوشش می نمایند.

وی گفت: نوآوری هایی که در این راستا ایجاد می گردد در کنار پشتیبانی از سوی مجموعه کشور، صندلیی مناسبی برای محققان و فناوران در جهان فراهم نموده است.

وی همکاری بین المللی را از برنامه های جدی و پیروز جامعه علمی کشور مطرح کرد و گفت : به همین دلیل با کشورهای جهان همکاری های مشترک علمی و پژوهشی داشتیم.

غلامی با بیان اینکه حاصل این همکاری ها، انجام پژوهش های متعدد و انتشار مقالات مشترک علمی در نشریات علمی جهان است، گفت: از دل این همکاری ها، نیروی جوان متخصص، فناور و نوآور کشور تقویت شد.

وی اظهارداشت: جمعیت جوان کشور ظرفیت بالایی برای حرکت در زمینه های کاربست یافته های علمی فراهم نموده است.

وزیر علوم اضافه نمود: با توجه به تحولاتی که در حوزه علم و فناوری داشتیم، در سال های اخیر از مجموعه دستاوردهای علمی داخلی بسیاری از نیازمندی های بخش های مختلف صنعت و حوزه های علمی را تامین کردیم.

وی با بیان اینکه این یافته ها نیازهای داخلی را تامین می نماید گفت: یافته های علمی، ذخایر دانش بشری است که به اشتراک گذاری آن می تواند در حوزه های مختلف توسعه رفاه و صلح در جهان ارزشمند باشد.

وی درباره ارزش گذاری همکاری های علمی بین المللی هم گفت: وزارت علوم در جشنواره بین المللی خوارزمی کوشش بر توسعه ارتباطات بین المللی، ارزش گذاری و توجه به همکاری های علمی مشترک استادان و دانشمندان ایران با کشورهای دیگر دارد.

وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که این جشنواره مبنای توسعه هر چه بیشتر علم و فناوری بین کشورهای دوست و همکار در حوزه های علمی جهان قرار بگیرد.

غلامی تاکید نمود: ایران یکی از کشورهای مهم و توسعه یافته در علم و فناوری محسوب می گردد که امید است این صندلی و دستاوردها در فضای صلح و دوستی در اختیار همه ملل جهان گذاشته گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 171

به "حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی، نشان از موفقیت جامعه علمی کشور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی، نشان از موفقیت جامعه علمی کشور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید