سطح علمی دانش آموزان ایرانی بسیار بالاست

به گزارش بی نهایت اس ام اس، یوسف نوری گفت: سطح علمی دانش آموزان بالاست و آن ها در رشته نجوم، اختر و فیزیک از 10 مدال 9 مدال را می گیرند و یک مدال را آمریکایی ها کسب می نمایند.

سطح علمی دانش آموزان ایرانی بسیار بالاست

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در مراسم ملی افتتاح اردو های راهیان نور و اردو های پیشرفت ضمن گرامی داشت ایام و گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز شهید و 5 هزار معلم شهید اظهارداشت: در جهان معمولا گردشگری جنگ را با گردشگری تاریک مترادف می دانند، اما در کشور ما راهیان نور پا گرفت چرا که شهدای ما جنگ را به یک مدرسه تربیتی تبدیل و از یک عرصه سخت و خشن یک عرصه نرم ایجاد کردند لذا وقتی ما به زندگی شهدا نگاه می کنیم آنان را به عنوان انسان های تربیتی می بینیم تا یک فرد نظامی صرف، از این رو به حق این مسئله راهیان نور نام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهدا از سیره رسول الله درس های زیادی گرفته اند اضافه کرد: به همین جهت ما اعتقاد داریم بازدید از منطقه ها جنگی تداوم سیره نبوی است و خیلی خوشحالیم که راهیان نور با اردو های پیشرفت پیوند خورده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت : یکی از توطئه هایی که از اول انقلاب برای ملت ایران وجود داشته و یکی از مهم ترین راهبرد های دشمنان که در مطالعات 2040 استنفورد آمده است این است که به مردم القا نمایند پیشرفت های ایران اسلامی نمایشی است.

وی توضیح داد: احتیاج است دبیران زیست شناسی از بعضی موسسات که در سالیان اخیر توانستند در حوزه علمی کار های بزرگی انجام دهند مثل موسسه پاستور، برکت و فخرا بازدید نمایند در این موسسات ایران اسلامی توانست به همت جوانان کشور واکسن فراوری کند که جزو تکنولوژی های سخت و نو جهان است.

نوری، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را دیگر نمود عینی توانمندی دانشمندان و مهندسان ایرانی برشمرد که توانست تحریم دشمن را خنثی کند و در ادامه گفت: در حوزه نفت و گاز کسی باور نمی کرد که اصلا ما بتوانیم پالایشگاه بسازیم، اما امروز در بندرعباس و عسلویه پالایشگاه های تمام ایرانی ساخته شده است که تحریم را خنثی نموده و این ها برای ما هویت ساز است.

وی ادامه داد: توطئه های دشمنان نظام با این هدف است که ملت ایران به قله های دانایی و پیشرفت نرسد، چرا که العلم سلطان لذا حضرت آقا در بیانیه گام و دوم توصیه اولشان علم و پژوهش و توصیه دوم شان اخلاق و معنویت است و دشمن می خواهد این دو بال را از ما بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سطح علمی دانش آموزان ایرانی بسیار بالاست به طور مثال دانش آموزان ایرانی در رشته نجوم، اختر و فیزیک از 10 مدال 9 مدال را می گیرند و یک مدال را آمریکایی ها کسب می نمایند، دانش آموزان ما الحمدالله امروز از بینش و بصیرت برخوردار است لذا باید کوشش خود را در حوزه علم و پرورش بگذارد تا جامعه دانش پایه به دست بیاید.

وی اضافه کرد: زمینه پیشرفت هایی که در لایه های بالای کشور بوده است زمینه اش در آموزش و پرورش بوده است و ما نباید این مسئله را نادیده بگیریم.

یوسف نوری گفت: در اردو های راهیان نور و پیشرفت باید راویان اشراف کامل به مسائل مختلف داشته باشند، ما هیچ محدودیتی نداریم و از هر موسسه ای که لازم باشد کارشناس متخصص برای دانش آموزان روایتگری کند تا اطلاعات دقیق کسب نمایند انجام خواهیم داد چرا که این امر موجب انگیزه مضاعف می گردد.

خبرنگاران هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1537

به "سطح علمی دانش آموزان ایرانی بسیار بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح علمی دانش آموزان ایرانی بسیار بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید