خبرنگاران مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدن مرد بلند قامت موسیقی رفت

به گزارش بی نهایت اس ام اس، تهران - خبرنگاران - مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در نخستین ملاقات نوروزی خود در سال 1400 به دیدن عبدالوهاب شهیدی آهنگساز و استاد آواز رفت.

خبرنگاران مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدن مرد بلند قامت موسیقی رفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، نخستین روز از پاییز سال جاری تولد صد سالگی اش را به جشن می نشینیم و افتخار می کنیم به وجود این مرد بلند قامت موسیقی کشور. استاد عبدالوهاب شهیدی؛ او که با هنر و گام های استوارش نقشی اثرگذار در پاسداری از موسیقی این مرز و بوم داشته است و یک قرن با موسیقی زیسته است.

در این روزهای آغازین سال جدید نیکنام حسینی پور مدیر عامل و مهدی افصلی دبیر هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت و میرعامل بنیاد رودکی به همراه شماری از هنرمندان به خانه این پیشکسوت عرصه موسیقی رفتند و ملاقاتها تازه شد.

هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی در این ملاقات خدمت به هنر را خدمت به ایران دانست و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر کاردانی برای توسعه فعالیت های هنری تشکر و قدردانی کرد.

استاد شهیدی با قطعات و صدای خود آثار ماندگاری را خلق نموده است و حال در این ملاقات هنرمندان این آثار را برای استاد نواختند. اهالی موسیقی همه می دانند که استاد در بالاترین و حرفه ای ترین سطح می خواند و می نوازد.

این ملاقات صمیمی برای بزرگداشت استاد در سال جدید بود و در آن لوح تقدیری نیز به پاس سال ها کوشش به این هنرمند پیشکسوت تقدیم شد.

همچنین استاد حسن ناهید نوازنده نی، رضا موسوی زاده عضو هیات مدیره خانه موسیقی و سرپرست گروه موسیقی آوای فاخته، فریدون عبدلی خواننده، فاضل جمشیدی معاون سابق خانه موسیقی ایران، علیرضا مرعشی فعال عرصه فرهنگ و هنر و احسان صحرایی خواننده نیز در این مراسم حضور داشتند.

عبدالوهاب شهیدی مرواریدی درخشان در حوزه موسیقی است. این خواننده موسیقی اصیل ایرانی، آهنگساز، استاد آواز و نوازنده عود مهر ماه 1301 در میمه اصفهان به دنیا آمد.

از آوازهای محلی او می توان به تصنیف زندگی اشاره نمود. یکی دیگر از تصنیف های زیبایی که با صدای استاد عبدالوهاب شهیدی برای موسیقی ایران به یادگار مانده، اثری است با شعری از مولانا داغ تو دارد این دلم، جای دگر نمی گردد.

همچنین وی قطعات قدیمی معروفی مانند آثار عارف قزوینی را نیز اجرا نموده که از میان آنها می توان به تصنیف های گریه را به مستی بهانه کردم و گریه کن که گر سیل خون گریی اشاره نمود.

عبدالوهاب شهیدی همیشه به گنجینه موسیقی محلی ایران توجه ویژه داشته است و بسیاری از آهنگ های ماندگاری که با صدای ایشان ضبط شده، ریشه ملودی آنها در موسیقی محلی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 956

به "خبرنگاران مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدن مرد بلند قامت موسیقی رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدن مرد بلند قامت موسیقی رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید