مخالفت مکرون با واکسن روسی انگیزه سیاسی دارد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرگزاری خبرنگاران- در حالی که اتحادیه اروپا و در رأس آن شرکت های فرانسوی، در فراوری واکسن کرونا شکست خوردند، رئیس جمهور فرانسه در راستای اهداف ژئوپلیتیک، سردمدار مخالفت با واکسن اسپوتنیک روسیه شده هرچند این مخالفت خشم آلمان را برانگیخته است.

مخالفت مکرون با واکسن روسی انگیزه سیاسی دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پایگاه اینترنتی القدس العربی در سرمقاله خود نوشت: امانوئل مکرون رهبری مخالفت با واردات واکسن اسپوتنیک وی روسیه را برعهده گرفته است.

البته این کار به علل علمی انجام نمی گردد؛ بلکه صرفا در راستای اهداف ژئوپلیتیک برای جلوگیری از اعطای فرصت به مسکو به منظور اظهار فضل در برابر اروپا است؛ آن هم در شرایطی که غرب برای مقابله با سیاست روسیه آماده می گردد. مکرون خشم بعضی از اروپایی ها از جمله آلمان را برانگیخت که از تأخیر در ازسرگیری زندگی طبیعی با استفاده از واکسینه کردن همگان، نگرانند.

فرانسه بر سر راه تأیید شدن واکسن اسپوتنیک وی روسیه در اتحادیه اروپا سنگ اندازی می نماید. اظهارات مکرون در مصاحبه با شبکه سی بی سی آمریکا مبنی بر سخت بودن اعطای مجوز به واکسن روسی در زمان های معقول، واضح و روشن بود.

روزنامه لوموند نوشت این موضوع به ارزیابی های ژئوپلیتیک مکرون مرتبط است که ترجیح می دهد به واکسن های غربی و در رأس آن ها اروپایی اولویت دهد با اینکه می داند اتحادیه اروپا در فراوری واکسن شکست خورده است.

این اظهارات با اظهارات پیشین رئیس جمهور فرانسه تناسب دارد که گفته بود جنگ جهانی جدیدی وجود دارد که در آن از واکسن کرونا به عنوان سلاح استفاده می گردد.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه وی نیز گفت چین و روسیه به وسیله واکسن، سیاست نفوذ را در پیش می گیرند و ما هرگز در برابر آن ها کوتاه نخواهیم آمد.

پاریس به وسیله تیری برتون کراستا فرانسوی تبار صنایع اتحادیه اروپا، در برابر تصویب استفاده از واکسن روسی سنگ اندازی می نماید. وی پیش از این تصریح نموده بود اتحادیه اروپا مایل به ساخت واکسن اسپوتنیک وی نیست؛ زیرا به این واکسن احتیاج ندارد.

به همین دلیل، کانال ال سی ای فرانسه پرسید آیا این کشور در راستا تکیه بر واکسن اسپوتنیک 5 سنگ اندازی می نماید؟

این پایگاه در ادامه نوشت: مواضع فرانسه در این خصوص با طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هماهنگ است که سیاست قاطعانه با روسیه را خواهان شده است. فرانسه در اتحادیه اروپا این سیاست را رهبری می نماید، به طوری که مکرون در مصاحبه با یک کانال آمریکایی بر لزوم ایجاد خطوط قرمز واضح و روشن تاکید نمود که روسیه در سیاست بین المللی و از جمله در اروپا نباید از آن ها عبور کند.

بعضی کشور های اروپایی مانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا با مواضع فرانسه مخالفت می نمایند، زیرا از یک سو، اروپا و در رأس آن شرکت ها و مراکز فرانسوی در فراوری واکسن خاص خود شکست خوردند و از سوی دیگر، این اقدام جلوی تنوع منابع واکسن را می گیرد، آن هم در حالی که اتحادیه اروپا به مقادیری از واکسن که قرار بود برسد، نرسیده است.

نگرانی اروپایی ها از سیاست فرانسه ناشی از پیشرفت رقدرت های عظیم مانند آمریکا، چین و انگلیس در واکسینه کردن بخش زیادی از شهروندان خود و دل خوش بودن به ازسرگیری زندگی مالی و اجتماعی با شروع تابستان آینده است، آن هم در حالی که اتحادیه اروپا در این راستا عقب مانده است. در صورتی که مقادیر کافی واکسن مدرنا، فایزر و جانسون اند جانسون تأمین نگردد، بعضی از کشور ها از جمله آلمان، ایتالیا و اسپانیا به تکیه یک جانبه بر واکسن اسپوتنیک سوق داده می شوند، همان طور که بعضی کشور های اروپایی مانند مجارستان واکسن روسی را بدون مجوز اتحادیه اروپا وارد کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 989

به "مخالفت مکرون با واکسن روسی انگیزه سیاسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت مکرون با واکسن روسی انگیزه سیاسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید