فرایند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیریک گفت: فرایند بازرسی دستگاهای نظارتی از بازار و رصد و پالایش قیمتها تا حاکم شدن آرامش بر بازار ادامه دارد.

فرایند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد

محمد کریمی در مصاحبه با خبرنگار مهر به تشریح عملکرد و اقدامات 10 ماهه سال جاری در حوزه صنعت معدن و تجارت سیریک پرداخت و بیان داشت: با توجه به اینکه مشکلاتی در ارز پولی کشور بوجود آمد، تغییراتی در قیمت کالا و خدمات ایجاد شد، که بازار را نیز تحت شعاع خود قرار داد.

کریمی به اقدامات متقابل در برابر اختلالات ایجاد شده در بازار پرداخت و گفت از اوایل سال جاری اداره صنعت معدن و تجارت سیریک با اجرای طرح های متفاوتی که از سیاستها و برنامه های ابلاغی سازمان بود، با بازرسی های روزانه ای که از سطح بازار داشتیم و در هفته یک یا دو بار به صورت مشترک با دیگر دستگاه های نظارتی داشتیم توانستیم به بازار نیز نظم ببخشیم.

کریمی با اشاره به اینکه، ساماندهی زنجیره های تأمین و توزیع کالا و خدمات و مدیریت تنظیم و کنترل بازار یکی دیگر از برنامه های اداره صنعت معدن و تجارت است شرح داد: در طول مدت یک ساله به منظور تامین کالاهای اساسی توانسته بالغ بر 16جلسه برای مدیریت تنظیم بازار برگزار کنیم، که معمولا بنا به اهمیت تنظیم بازار هر ماه به طور میانگین یک یا دو جلسه ستاد تنظیم بازار با ریاست فرماندار در شهرستان برگزار شده است.

کریمی با اشاره به شرائط وضع موجود در کشور اینگونه بیان نمود و گفت: به منظور آرامش در بازار با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی طرح پایش و رصد قیمت کالا و خدمات در بازار پیاده کردیم که اتحادیه های صنفی روزانه قیمتها نیز رصد و دنبال می کردند.

وی افزود: در زمان اجرای همین طرح به منظور نصب برچسب قیمت کالا و خدمات بیش از 80 هزار برچسب قیمت کالا در بین واحدهای صنفی توزیع و آنها را ملزم به نصب برچسب قیمت کالا و خدمات کردیم.

کریمی در خصوص نصب برچسب قیمت کالا و خدمات ،به قیمت گذاری در رسته های صنفی خدماتی پرداخت و بیان نمود: در طول سال جاری تا کنون از طریق کمیته نرخ گذاری کمیسیون نظارت، برای 12 نوع فعالیت صنفی خدماتی ، نرخ گذاری صورت گرفته شده، و به این رسته های صنفی جهت نصب در مغازه نرخ خدمات داده شده است.

وی افزود: کلیه نرخهای کالا و خدمات در سامانه اتاق اصناف سیریک درج شده و شهفرایندان می توانند با مراجعه به این سایت از قیمت مصوب کالاها و خدمات اطلاع پیدا کنند و در صورت رویت هرگونه تخلف صنفی با شماره 124 گویا و یا تماس با اداره صنعت معدن و تجارت سیریک و اتاق و اتحادیه های صنفی تماس حاصل کنند.

کریمی عنوان کرد: از زمان طرح مشهود که در پی راه حل مناسب برای آرامش بازار در دو مرحله پیاده سازی شد، از آذر ماه لغایت پایان دی ماه در سطح بازار به اجرا در آمد که بر همین اساس مجبور شدیم که معمولا هر هفته یک جلسه تنظیم بازار برگزار کنیم.

وی به مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار پرداخت و گفت : یکی از اقدامات که از اولویت های این ستاد بود تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی برای شهفرایندان بود، که بدنبال رفع کمبودها در شهرستان بوده ایم و به همین علت به منظور تامین کالاهای اساسی شهرستان 280 تن انواع برنج هندی و پاکستانی، بالغ بر 50 تن مرغ منجمد و 9 تن گوشت قرمز منجمد و دیگر اقلام و کالاهای اساسی در قالب تنظیم بازار بین مردم شهرستان با قیمت مصوب عرضه گشت.

کریمی با بیان اینکه آرامش نسبی در بازار شده است شرح داد: در ادامه برنامه های تامین و توزیع، اصل مهم نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالاها و خدمات وجود دارد که به همین علت اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اداره تعزیرات حکومتی ،اتاق اصناف ،پلیس اماکن و دیگر اعضای ستاد تنظیم بازار و دیگر دستگاه های نظارتی، طرح تشدید بازرسی بازار را رصد می کردند، لذا این فرایند ادامه دارد تا آرامش نسبی بر بازار حاکم شود.

منبع: مهر

منبع: اُکالا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1299

به "فرایند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید