زمان عرضه دنا جوانان اعلام شد، قوی ترین سدان داخلی چه مشکلاتی دارد؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، زمان عرضه دنا جوانان از سوی ایران خودرو معین شد. خودرو دنا جوانان از پیشرانه تازه 160 اسب بخاری EFP توربو استفاده می نماید. این پیشرانه دقیقا مشابه پیشرانه استفاده شده در ریرا است. گیربکس خودرو نیز از نوع اتوماتیک نسل هفتم DAE است که در این زمینه هم با ریرا مشترک است. زمان عرضه دنا جوانان چه موقعی است؟

زمان عرضه دنا جوانان اعلام شد، قوی ترین سدان داخلی چه مشکلاتی دارد؟

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: علیمردان عظیمی مدیر عامل ایران خودرو درباره زمان عرضه دنا جوانان گفت: انتظار می رود دنا و تارا مجهز به موتور EFP-TC تا آخر سال جاری به دست مشتریان برسد.

پروژه دنا جوانان سه سالی می گردد که در جریان است، اما هنوز به مرحله فراوری انبوه نرسیده است. یکی از بزرگ ترین مسائل دنا جوانان هندلینگ ضعیف آن است. پلت فرم دنا پلاس همان پلت فرم بسیار قدیمی پژو 405 است که هر چند 37 سال پیش سواری قابل قبولی داشت، اما امروز نقاط ضعف بسیار زیادی دارد.

تعلیق این خودرو در بخش عقب از نوع میله پیچشی و بسیار قدیمی است. همین موضوع باعث ناپایداری خودرو در پیچ ها می گردد. هر چند با اضافه شدن سیستم کنترل پایداری خودرو احتمالا از خطر چرخش کامل (SPIN) به دور می ماند، اما سرنشینان خودرو همچنان تلاطم را احساس خواهند کرد. کاش ایران خودرو برای همواره با پلت فرم پژو 405 خداحافظی می کرد.

معینات فنی خودرو در زمان عرضه دنا جوانان

مشتریان در زمان عرضه دنا جوانان ، این خودرو را با پیشرانه EFP توربو تحویل خواهند گرفت. این پیشرانه توان فراوری 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور را دارد. گیربکس خودرو نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک نسل هفتم است. قوای محرکه دنا جوانان دقیقا با ریرا و تارا جوانان یکسان است.

در تست این خودرو به وسیله خبرنگاران معین شد که دنا جوانان شتاب خوبی دارد، اما سیستم خنک کاری قدیمی آن باعث بالا رفتن زود هنگام دمای آب و افت شتاب خودرو می گردد. بعلاوه گیربکس خودرو تاخیر و ناهماهنگی سایر محصولات ایران خودرو را دارد.

با کلیک روی لینک زیر گزارش تست مجذوب کننده و پر فشار دنا جوانان در اهواز را بخوانید و ویدئوی آن را ببینید.

منبع: بیت ران
انتشار: 28 مهر 1403 بروزرسانی: 28 مهر 1403 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1729

به "زمان عرضه دنا جوانان اعلام شد، قوی ترین سدان داخلی چه مشکلاتی دارد؟" امتیاز دهید

122 کاربر به "زمان عرضه دنا جوانان اعلام شد، قوی ترین سدان داخلی چه مشکلاتی دارد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان عرضه دنا جوانان اعلام شد، قوی ترین سدان داخلی چه مشکلاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید