عذرخواهی باشگاه بارسلونا بابت جنجال گریزمان و دمبله، کونامی مقابله به مثل کرد، راکوتن تهدید

به گزارش بی نهایت اس ام اس، باشگاه بارسلونا بابت جنجال آفرینی دو بازیکن این تیم که به نژادپرستی متهم شده اند عذرخواهی کرد.

عذرخواهی باشگاه بارسلونا بابت جنجال گریزمان و دمبله، کونامی مقابله به مثل کرد، راکوتن تهدید

به گزارش خبرنگاران، در پی انتشار یک کلیپ ویدئویی متعلق به تور تابستانی باشگاه بارسلونا در ژاپن در سال 2019 که در آن دو بازیکن این تیم اظهاراتی نژادپرستانه را بیان می نمایند، باشگاه اسپانیایی به صورت رسمی از طرفداران خود و تمامی کسانی که از تماشای این کلیپ در فضای مجازی آزرده خاطر شده اند عذرخواهی کرد.

در این کلیپ دو بازیکن فرانسوی بارسلونا، آنتوان گریزمان و عثمان دمبله دو تکنسین که ژاپنی برای رفع کردن مشکل تلویزیون آنها وارد اتاق هتل شان می شوند را مسخره می نمایند و یکی از آنها می گوید: این چهره های زشت را فقط باید برای یک بازی [کامپیوتری] تحمل کنیم.

انتشار این فیلم موجی از خشم را از سوی کاربران فضای مجازی به خصوص در شرق آسیا به همراه داشته است. تحمل این رفتار دو بازیکن بارسلونا برای ژاپنی ها اما از همه سخت تر بوده است چرا که دو شرکت این جزو حامیان اقتصادی اصلی بارسلونا و بازیکنانش هستند؛ شرکت بازی های رایانه ای کونامی (فراوری نماینده بازی معروف PES) و راکوتن اسپانسر پیراهن آبی و اناری ها. به همین دلیل شرکت کونامی بیان کرد که به همکاری خود با آنتوان گریزمان انتها داده است و راکوتن هم به باشگاه بارسلونا هشدار داده که به موضوع رسیدگی کند.

در پی این اتفاقات اکنون باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه ای رسمی مراتب تأسف و عذرخواهی خود را ابراز نموده است. در این بیانیه آمده است: در یک ویدئوی که چند روز پیش منتشر شد، دو تن از بازیکنان تیم اصلی باشگاه، جملاتی را بیان و رفتارهایی نادرست را درقبال کارکنان هتلی که میزبان ما بود نشان دادند. متأسفانه این کلیپ باعث آزردگی خاطر طرفداران و اعضای ژاپنی و آسیایی باشگاه ما شد. ما معتقدیم که ارزش های یک باشگاه و اعضای آنها یک باور است که در هر شرایط و در هر سطحی باید به آنها احترام گذاشته گردد و این موضوع شامل همه اعضای باشگاه از مدیران گرفته تا ورزشکاران می گردد. باشگاه بارسلونا همیشه خودش را به ارتقای آموزش درباره مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نژادی متعهد دانسته است. در باشگاه بارسلونا هیچ جایی برای نژادپرستی نیست. از این رو باشگاه بارسلونا به صورت رسمی از تمام طرفداران و آن دسته از اعضایش که آزرده خاطر شده اند عذرخواهی می نماید. مدیریت باشگاه حداکثر کوشش خود را انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد. در ضمنً هر دو بازیکن هم عذرخواهی نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1102

به "عذرخواهی باشگاه بارسلونا بابت جنجال گریزمان و دمبله، کونامی مقابله به مثل کرد، راکوتن تهدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی باشگاه بارسلونا بابت جنجال گریزمان و دمبله، کونامی مقابله به مثل کرد، راکوتن تهدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید