غش کردن؛ علل و راه چاره

به گزارش بی نهایت اس ام اس، شاید شما هم در مراسم خاک سپاری با چشم انداز غش کردن روبرو شده اید و احتمالا با روبروه با چنین افرادی هم دست و پای خود را گم کرد ه اید و یا اگر خیلی مایه گذاشته باشید آبی به سر و صورت فرد غش نموده، زده اید و یا اگر کمی مسن تر باشید، فراموش ننموده اید که در قدیم جلوی بینی این بیماران کاهگل آب زده می گرفتند، اما قصد ما این است که به طور

غش کردن؛ علل و راه چاره

غش کردن؛ علل و راه چاره

شاید شما هم در مراسم خاک سپاری با چشم انداز غش کردن روبرو شده اید و احتمالا با روبروه با چنین افرادی هم دست و پای خود را گم کرد ه اید و یا اگر خیلی مایه گذاشته باشید آبی به سر و صورت فرد غش نموده، زده اید و یا اگر کمی مسن تر باشید، فراموش ننموده اید که در قدیم جلوی بینی این بیماران کاهگل آب زده می گرفتند، اما قصد ما این است که به طور علمی شما را با غش کردن و راه ها درمان آن آشنا سازیم.

از دست دادن ناگهانی هوشیاری یکی از نگران نماینده ترین حوادث پزشکی است. حملات غش یا از حال رفتن به طور کلی بی خطرترین این حوادث هستند. برای مثال، بعضی از افراد کاملا سالم با تماشا خون غش می نمایند و چند دقیقه بعد هم کاملا به حالت اول بازمی گردند اما با این حال، همه انواع غش، تشنج و سکته های مغزی را باید به شکل فوریت های خطرساز فیزیکی مداوا کرد بنابراین فردی که از هوش رفته به مراقبت های فوری احتیاج دارد.

دانستنی های غش کردن

افراد زمانی غش می نمایند یا از حال می فرایند که خون رسانی به مغز آنها بیش از حد کاهش می یابد. فردی که در حال غش کردن است، ابتدا دچار رنگ پریدگی می شود زیرا خون بسیار کمی به پوستش می رسد و سپس به طور موقت هوشیاری خود را از دست می دهد. به طور معمول، در عرض یک دقیقه دراز کشیدن، جریان خون فرد به حالت قبلی بازگشته و او هوشیاری خود را باز می یابد. حملات غش ممکن است هیچ اهمیت پزشکی نداشته یا علامتی از یک اختلال جدی باشند. چند احتمال پزشکی از جمله بی نظمی های مرگ بار قلبی و سرفه های ناگهانی و شدید می توانند موجب غش و از حال رفتن فرد شوند. بعضی از افراد هم وقتی خیلی خسته می شوند، خبرهای ناراحت نماینده می شنوند یا تصاویر ناخوشایندی می بینند، از حال می فرایند. در این شرایط ضربان قلب کند شده و فشارخون دچار افت ناگهانی می شود. مهم نیست، چه میزان به نظر پیش پا افتاده می آید بلکه بیهوشی را باید مانند یک فوریت پزشکی تحت درمان قرار داد تا هنگامی که نشانه ها رفع و دلیل آن معین شود.

ممکن است نبض ضعیف و کند باشد بنابراین به دقت آنالیز کنید.

1) اگر نفس نمی کشد مشکل ممکن است جدی تر از یک حمله غش باشد. بلافاصله به اورژانس زنگ بزنید و احیای قلب و ریه را شروع کنید.

2) اگر نفس می کشد پاهای بیمار را روی جایگاه یا هر شی ء بلند بگذارید، به طوری که پاها بالاتر از سر قرار گیرند. این شرایط به نیروی جاذبه این امکان را می دهد تا خون را به سمت مغز بکشد. کمربند، یقه یا هر لباس تنگی را شل کنید. اغلب فرد به سرعت هوشیاری خود را باز می یابد.

3) سایر علایم و نشانه ها را آنالیز کنید و ببینید آیا بیمار درد قفسه سینه دارد یا نه؟ آیا مشکل تنفسی واضح در او وجود دارد؟

4) آیا بیمار از خواب رفتگی اندام یا ادامه ضعف عضلانی شاکی است؟ اینها ممکن است علایم یک بیماری زمینه ای باشند، در صورت بروز هر کدام از این علایم و نشانه ها به سرعت به اورژانس مراجعه کنید.

5) هنگامی که حمله غش و ضعف تمام شد رنگ چهره بیمار به حالت طبیعی برمی شود. اغلب اوقات ممکن است تا مدتی پس از غش، فرد همچنان احساس ضعف و بی حالی داشته باشد، بنابراین استراحت کردن و صحبت کردن به مدت چند دقیقه یاری نماینده است.

6) اگر در اثر غش کردن و زمین خوردن فرد دچار آسیب هایی شده، هر نوع کوفتگی، کبودی یا جراحت را مداوا کنید و اگر این صدمات جدی است از اورژانس تقاضای یاری کنید.

یاری های اولیه

برای یاری به شخصی که غش نموده یا احساس می نماید در شرف غش کردن است، چند کار می توانید انجام دهید:

ابتدا او را در شرایط دراز کش قرار دهید. اگر کسی در شرایط نشسته یا ایستاده از ضعف و سرگیجه شکایت دارد، او را بخوابانید. اگر جایی برای این کار نیست از او بخواهید در شرایط نشسته، به جلو خم شود و سرش را بین زانوها قرار دهد. این کار به افزایش جریان خون مغز یاری می نماید. اگر شخصی غش نموده و هنوز در شرایط نشسته است، فورا او را به روی زمین بخوابانید.

اگر حمله غش باعث زمین خوردن فرد شده او را به پشت بخوابانید.

افرادی که هوشیاری خود را از دست می دهند گاهی استفراغ می نمایند از این رو باید به دقت راه هوایی بیمار را وارسی و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید، همین طور علایم حیاتی او را آنالیز کنید. برای مثال، آیا نفس می کشد؟ آیا می توانید نبض او را لمس کنید؟

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1188

به "غش کردن؛ علل و راه چاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غش کردن؛ علل و راه چاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید