فایزر: واکسن روی بچه ها ایمن است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، شرکت داروسازی فایزر اعلام نموده است که واکسن کووید19، واکنش های ایمنی را در بدن بچه ها پنج تا 11 ساله تقویت می نماید.

فایزر: واکسن روی بچه ها ایمن است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، رویترز نوشت: شرکت داروسازی فایزر اعلام نموده است که واکسن کووید19، واکنش های ایمنی را در بدن بچه ها پنج تا 11 ساله تقویت می نماید و به همین علت برنامه دارد تا هرچه زودتر برای دریافت تاییدیه و شروع تزریق آن به بچه ها در ایالات متحده، اروپا و کشورهای دیگر اقدام کند.

در آزمایشات بالینی فایزر ، 2،268 کودک 5 تا 11 ساله شرکت کردند. دو سوم شرکت کنندگان دو دوز دارو را با فاصله 21 روزه تزریق دریافت کردند و بقیه دارونما دریافت کردند و نتایج نشان داد واکنش ایمین ایجاد شده در این گروه سنی با آنچه که قبلا در گروه سنی 25 تا 16 سال دیده شده بود، مطابقت داشت.

به گفته این شرکت آمریکایی، مشخصات ایمنی هم به طور کلی با گروه سنی بزرگتر قابل مقایسه است.

آلبرت بورلا، مدیر اجرایی فایزر در بیانیه ای گفت: از ماه جولای، موارد بیماری کووید 19 در بچه ها حدود 240 درصد در ایالات متحده افزایش یافته که بر احتیاج بهداشت عمومی برای واکسیناسیون تأکید می نماید.

بورلا در سرانجام گفت: این نتایج آزمایشی پایه محکمی برای درخواست مجوز واکسن ما برای بچه ها 5 تا 11 ساله است و ما قصد داریم نتایج آنالیز ها را فوراً به سازمان غذا و داروی آمریکا و سایر نهادهای نظارتی ارائه دهیم.

انتهای پپام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1198

به "فایزر: واکسن روی بچه ها ایمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایزر: واکسن روی بچه ها ایمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید