قیمت نو واحدهای جهش مسکن، خرید مسکن دولتی صرفه اقتصادی دارد؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران، براساس اظهارات مدیران وزارت راه و شهرسازی آورده نقدی هر متقاضی مسکن حدود 40 تا 50 درصد ارزش هر ملک برآورد می شود، این مقدار معادل 450 میلیون تومان است.

قیمت نو واحدهای جهش مسکن، خرید مسکن دولتی صرفه اقتصادی دارد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی، برای دهک های میانه جامعه تسهیلات بین 50 تا 60 درصد قیمت واحد مسکونی را در برمی گیرد و مابقی آورده متقاضیان است. همچنین آورده متقاضیان در 5 مرحله به حساب سازندگان واریز می شود.

وام طرح جهش مسکن برای تهرانی ها 450 میلیون تومان است که 50 تا 60 درصد ارزش کل ملک را دربرمی گیرد. مبلغ آورده نقدی نیز 40 تا 50 درصد برآورد می شود. یعنی یک متقاضی تهرانی باید باید معادل وام آورده نقدی داشته باشد؛ یعنی 450 میلیون تومان.

یعنی این فرد باید 1.6 میلیارد تومان قسط وام پرداخت کند که با آورده نقدی 450 میلیون تومانی، قیمت هر واحد در طرح جهش مسکن به بیش از دو میلیارد و 100 میلیون تومانی می رسد.

این واحدها در منطقه ها حاشیه ای تهران ساخته می شود که در حال حاضر یک چهارم واحدهای جهش مسکن قیمت دارد. با این محاسبات مستاجران می گویند که خرید خانه جهش مسکن صرفه اقتصادی ندارد.

واقعا اگه این خبر صحت داشته باشه بنده یه کارمنده هستم از همین حالا انصراف می دهم. مشخص هست شما برای خانه دار کردن مردم طرح ندادید بلکه برای خانه خراب کردن طرح داده اید. از کجا باید این همه اورده بیاورم

منه گارگر میدونی برا کرایه خونه هرماه موندم نون شب ندارم از کجا اورده بیارم بدم عجب.

یعنی با خودشون چی فکر میکنن سر گنجیم 450 میلیون باید آورده خودت باشه 450 میلیون هم وام سود وام هم تا 20سال یک ملیارد کجای کارید

یعنی هم 450 میلیون آورده داشته باشن هم قسط وام 450 میلیونی رو بدن برای حدود 20 سال؟ وام 450 میلیونی که با سودش میشه یک میلیارد و نیم. کی حاضره سر جمع 2 میلیارد برای پول برای یه آپارتمان تو بیابون پول بده؟ خودکشیه محضه.

چه خبره یعنی 50 درصدش میشه 450 میلیون 450 هم وام کلا باید 900 میلیون بدی ؟؟؟؟ کی داره این پولارو جز پولدارااااااا

خوب بگین نمخوایم خونه بهتون بدیم و راحت این کارا چیه اخه یه مستجر اگه 450تومن داشت که تا الان 5بار خونه خریده بود

اگر مسکن ملی و دولتی و زمین هم دولتی به متقاضیان واگذار میکنند نرخ مصالح هم که در کشور هماهنگ هست پس چرا باید یک واحد تمام شده در تهران نهصد تا یک ملیارد قیمت بخوره و در شهرستانهای کوچک کمتر زمین این طرح که دولتی هست و قیمت مصالح هم در سراسر کشور هماهنگ هست پس این همه تفاوت قیمت چرا؟

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1356

به "قیمت نو واحدهای جهش مسکن، خرید مسکن دولتی صرفه اقتصادی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نو واحدهای جهش مسکن، خرید مسکن دولتی صرفه اقتصادی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید