ماجرای خواندنی و جالب دختری که آتش نشان شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، آتش نشانی یکی از مشاغل پر استرسی است که شاید در نگاه نخست با روحیات حساس زنان سازگاری نداشته باشد اما این روزها تعداد آتش نشان های زن در کشور کم نیست.

ماجرای خواندنی و جالب دختری که آتش نشان شد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- بعضی از مشاغل با وجود خطراتی که متوجه افراد فعال در آن می نمایند، و آتش نشان بودن یکی از این شغل های پرمخاطره محسوب می گردد.

کار در صندلی یک آتش نشان به اسم شغلی که لحظه به لحظه استرس و اضطراب را به فرد وارد می نماید، کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است.

رهایی از فضای کاری دلهره آور پرسنل آتش نشان که هر روز برای نجات جان انسانی بی پناه سپر بلای او می شوند و خطرات زیادی را به جان می خرند، به هیچ اسم ممکن نیست و تنها عشق است که جهت این شغل خیلی سخت را هموار می نماید.

برادر آتش نشان، پای خواهر جوانش را به این شغل باز کرد!

سمیه رسول نیا یکی از آتش نشان های زن در شهر تهران است که با وجود جوانی و سن کمی که دارد، بیش از یک دهه از عمر خود را در جهت این شغل پر استرس طی نموده است.

رسول نیا در تبادل نظر با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، ورود خود به سازمان آتش نشانی را با لطافت روحی زنانه و آرام روایت می نماید که در ابتدا به اسم یک آتش نشان داوطلب کار خود را در این سازمان آغاز نموده و پس از مدتی به اسم پرسنل آتش نشانی در این مجموعه مشغول به کار شده است.

وی با پشت سر گذاشتن دوره های مختلف به صندلی مربیگری آتش نشانی رسیده است و هم اکنون به اسم یکی از مربیان جوان زن در حوزه آتش نشانی شغل مورد علاقه خود را دنبال می نماید.

این بانوی آتش نشان یادآور شد: برادر بزرگترم آتش نشان بود و من همواره نظاره گر سختی بی خاتمه شغل او بودم اما تماشای این سختی پیش از آنکه مرا از انتخاب این کار منصرف کند، به من شجاعت و جسارتی مضاعف می داد.

عایدی شغل آتش نشانی، با سختی کارش همخوانی ندارد!

رسول نیا در ادامه اعلام نمود: با آگهی سازمان آتش نشانی برای جذب آتش نشان داوطلب، بر خلاف مخالفت بعضی از اطرافیان، ثبت نام کردم و پس از آن آموزش های دوره های مربیگری را هم فرا گرفتم و پس از آن تا کنون که نزدیک به 12 سال سپری می گردد، به اسم مربی در سازمان آتش نشانی فعالیت دارم.

وی افزود: افرادی که می خواهند به قصد کسب عایدی خوب و منطقی پس از استخدام، وارد حرفه آتش نشانی شوند، دیدگاه صحیحی از این شغل ندارند و عایدی این شغل به ویژه برای آتش نشان های مرد که به طور مداوم به عملیات های مختلف اعزام می شوند و با انواع خطرات دست و پنجه نرم می نمایند، به هیچ اسم همخوانی ندارد.

این آتش نشان جوان توضیح داد: عشق ما آتش نشان ها به این شغل پر خطر است که باعث ماندگاری ما در این حرفه شده است و شرط ورود به این شغل هم تنها عشق و علاقه به نجات جان مردم گرفتار در حوادثی چون آتش سوزی است.

شعله هایی که از عشق زبانه می کشد

عشق ورزیدن به انسان ها و ناجی و تسکین بخش آلام و درد مردم، زن و مرد نمی شناسد و تنها دل و قلبی مهربان می خواهد که خود در میان شعله های آتش می سوزند اما پناه دلسوختگان می شوند و امیدی دوباره می بخشند.

آنچه در کنار شعله های خانمان سوز آتش سوزی ها زبانه می کشد، شعله عشق بی خاتمه قلب آتش نشان های شجاع و دلاوری است که با علم به اینکه ممکن است روزی در جریان ناجی بودنشان جان خود را از دست بدهند، در معرکه های سوزنده پا می گذارند و گاهی می سوزند تا شعله امیدی خاموش نگردد و خاکستر نگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1204

به "ماجرای خواندنی و جالب دختری که آتش نشان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای خواندنی و جالب دختری که آتش نشان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید