مجردها چطور توان باروری خود را حفظ نمایند؟ ، نتایج درخشان یک درمان روی زوجین نابارور

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: جوانانی که به هر دلیلی تمایل یا امکان ازدواج ندارند، خصوصا خانم ها که باروری آنها از سنی به بعد محدود می گردد، می توانند در سنینی که هنوز مسئله ای ندارند خدمات مرتبط با سلامت باروری را دریافت نمایند.

مجردها چطور توان باروری خود را حفظ نمایند؟ ، نتایج درخشان یک درمان روی زوجین نابارور

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا درباره خدمات درمان ناباروری که در مرکز ابن سینا ارائه می گردد، گفت: ناباروری یک مشکل یا عارضه ای است که به علت بیماری ها و اختلالات مختلف رخ می دهد. مسائل آناتومیک، ایمونولوژیک، بیماری های عفونی، بیماری های غدد درون ریز و... می توانند عامل ناباروری باشند و از این رو درمان این عارضه کاری چند مولفه ای و چند تخصصی است که مرکز درمان ناباروری ابن سینا این قابلیت را دارد که اقدام به ارائه خدمات درمان ناباروی به برترین شکل و با بیشترین تخصص ها کند.

بیشتر بخوانید:

  • افزایش آمار فریز تخمک در بین زنان و دختران بالای 40 سال | فریز کردن تخمک با 25 میلیون تومان

او با تاکید بر اینکه مرکز درمان ناباروری ابن سینا در سه حوزه خدمات ویژه تری ارائه می نماید، توضیح داد: شاید این خدمات در جای دیگری به این شکل وجود نداشته باشد. یکی از این خدمات در حوزه آندومتریوز است که در زنان سنین باروری زیاد مشاهده می گردد. خانم هایی که دچار آندومتریوز هستند دو علامت شاخص دردهای دوران قاعدگی و ناباروری دارند. اساسا تشخیص بیماری آندومتریوز کار سخت و پیچیده ای است که به وسیله متخصصین متبحری که به تعداد انگشت شمار در کشور حضور دارند، در مرکز ما نیز انجام می گردد. درمان آندومتریوز به صورت عمل لاپاروسکوپی انجام می گردد و ما در کلینیک آندومتریوز خود حدود 11 سال است که خدمات تخصصی این حوزه را ارائه می دهیم؛ خدماتی که در منطقه خاورمیانه کم نظیر است.

وی اضافه کرد: خدمت دوم ویژه ای که مرکز درمان ناباروری ابن سینا ارائه می دهد، سلول درمانی است که از سلول های بنیادین در درمان ناباروری استفاده می گردد. این خدمت ابتدا به عنوان فاز تحقیقاتی انجام می شد که نتایج بسیار روشن و درخشانی در درمان ناباروری کسانی که دچار تنبلی تخمدان شده اند، به دست آورد. درحال حاضر این خدمت در حال توسعه است و ان شاءالله این خدمت در اختیار زوجین و بانوانی قرار می گیرد که زودتر از موعد مقرر دچار ناتوانی فراوری مثل شده اند.

او در تشریح خدمت سوم منحصر به فرد مرکز درمان ناباروری ابن سینا اظهار کرد: کلینیک درمان جایگزین (رحم جایگزین) هم بخش مهمی از فعالیت ما است. به این معنا که با رعایت اصول قانونی و اخلاقی کامل ترین مشاوره ها را ارئه می دهیم و از این بابت بیماران زیادی درمان های خود را با کیفیت خوب دریافت می نمایند.

صادقی تبار درباره خدماتی که مرکز درمان ناباروری ابن سینا می تواند به دختران و پسرانی که ازدواج ننموده اند، در زمینه سلامت باروری ارائه دهد، توضیح داد: جوانانی که به هر علتی تمایل یا امکان ازدواج ندارند خصوصا خانم ها که باروری آنها از سنی به بعد محدود می گردد می توانند در سنینی که هنوز مسئله ای ندارند، خدمات مرتبط با سلامت باروری را دریافت نمایند. در واقع توان باروری خانم ها زیر 35 سال هر چه زودتر تحت آنالیز قرار می گیرد و در نهایت تخمک هایشان فریز می گردد تا وقتی ازدواج کردند بتوانند امکان باروری داشته باشند.

وی اضافه کرد: هرچه خانم از 35 سالگی گذر نموده و به سمت 42 سال پیش برود شانس درمان کمتر می گردد. کسانی که دچار مسائل تنبلی تخمدان هستند خیلی وقت ها زودتر از 35 سال توان باروری خود را از دست داده یا با محدودیت آن روبرو می شوند؛ بنابراین به هر خانمی که فعلا ازدواج ننموده است و به بالای سن 30 سال رسیده، توصیه می گردد به فکر دریافت این خدمت باشند که تخمک های خود را فریز نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1527

به "مجردها چطور توان باروری خود را حفظ نمایند؟ ، نتایج درخشان یک درمان روی زوجین نابارور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجردها چطور توان باروری خود را حفظ نمایند؟ ، نتایج درخشان یک درمان روی زوجین نابارور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید