معتمدی: تبدیل 45 پروپوزال حوزه نانو الیاف به محصول ، دانشگاه امیرکبیر میزبان همتایابان علمی بین المللی است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از بین 30 هزار مقاله ارسال شده در حوزه فناوری نانو 45 پروپوزال به مرحله نهایی رسیده است.

معتمدی: تبدیل 45 پروپوزال حوزه نانو الیاف به محصول ، دانشگاه امیرکبیر میزبان همتایابان علمی بین المللی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس رایگان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزاش خبرنگار فناوری خبرنگاران سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در افتتاحیه سه گانه همتا یابی بین المللی علمی استارت آپی و نمایشگاهی نانو الیاف که به مدت دو روز با حضور میهمانان خارجی در این دانشگاه برگزار می گردد اظهار کرد: در سند چشم انداز 20 ساله کشور که سال 1404 به انتها می رسد، ایران باید کشوری توسعه یافته با صندلی اول مالی، علمی و فناوری در سطح منطقه بوده و در حوزه هویت اسلامی و انقلابی الهام بخش کشور های منطقه باشد.

وی با بیان اینکه در این سند 20 ساله روابط موثر بین المللی دیده شده است، ادامه داد: در سند ده ساله دوم پیشرفت فناوری هم با توجه به ارزیابی هایی که اجرا شده قرار است ایران یک فصل جدید از برنامه فناوری نانو را به منطقه و جهان نشان دهد هم چنین در این سند کوشش شده تا اهداف و نحوه دست یابی به آن ها به گونه ای باشد تا ایران در این حوزه نوظهور در صندلی مطلوب تری قرار گیرد.

معتمدی با اشاره به اینکه دانشگاه یک نهاد مدرن به حساب می رود، توضیح داد: دانشگاه ها به دنبال سیر تحول هستند و جهان تا به امروز سه نسل مختلف را از دانشگاه ها تجربه نموده؛ به گونه ای که دانشگاه های نسل اول آموزش محور و مبتنی بر فعالیت های تعلیمی بودند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: وظیفه دانشگاه های نسل دوم براساس تحقیقات بود و، اما دانشگاه های نسل سوم کوشش می نمایند تا تحقیقات کاربردی و احتیاج محور را به شکل گسترده محقق سازند.

وی ادامه داد: مهمترین مشخصه دانشگاه های نسل سوم رهبری، مدیریت، تبادل دانش و ارتباط با آموزش کارآفرینی، فرهنگ و ساختار دانشگاه ها ماموریت محور بودن، سیاست و استراتژی دانشگاه ها بوده و این مدل از دانشگاه ها کوشش می نمایند تا در عرصه بین الملل ارتباطات خود را توسعه دهند.

معتمدی در مورد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای رسیدن به نسل سوم دانشگاه ها گفت: توسعه تعاملات بین المللی یکی از اصلی ترین برنامه های این دانشگاه است و با توجه به اینکه ما قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور به شمار می رویم و در حال حاضر بیش از 15 هزار دانشجو در دانشگاه امیرکبیر تحصیل می نمایند سعی نموده ایم از سال 1381 برنامه های راهبردی را در دستور کار خود قرار دهیم و چشم اندازما این است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا سال 1404 جزو صد دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات اجرا شده درحوزه بین المللی سازی دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه پروژه های ویژه ای را برای برقراری ارتباط موثر با کشور های آسیایی و به ویژه کشور ترکیه در دستور کار خود قرار داده و طی چند ماه گذشته بیش از 90 قرارداد پیروز برای تبادل دانشجو داشته است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: در این قرارداد ها فرصت های بی نظیری برای دانشجویان و اساتید فراهم شده و سعی شده تا یک هاب قدرتمند منطقه ای به رهبری دانشگاه امیرکبیر شکل بگیرد که بی شک حضور و همکاری موثر اساتید و دانشگاه ها نه تنها در کشور های منطقه بلکه از کشور های فرا منطقه ای هم می تواند باعث توسعه این شبکه عظیم علمی گردد.

معتمدی تاکید نمود: کارگاه های همتایابی علمی یکی از موثرترین روش های ایجاد شبکه اعتماد بین محققین کشور های مختلف است که تا به امروز با یکدیگر ارتباط نداشتند و حالا به واسطه علم و همکاری های علمی در حوزه های مختلفی مثل آموزش، پژوهش و فناوری تمایل به همکاری با هم دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این کارگاه ها باعث اعتماد طرفین می گردد، گفت: کارگاه های همتایابی علمی کوشش می نماید تا با برطرف نقایص موجود یکی از روش های کارآمد برای توسعه علم در جهان باشد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های همتایابی در دوره های مختلف اظهار کرد: تا امروز تجربه اجرای پیروز سه کارگاه همتایابی علمی با بنیاد پژوهش آلمان، موسسه پژوهش های علمی فرانسه و هیئت آموزش و تحقیقات و نوآوری فدرال روسیه داشته ایم و نتایج خوبی هم به دست آمده که می توان به 8 گرنت برای تعریف پروژه و یک گرنت اصلی با همتایان آلمانی اشاره نمود.

معتمدی همچنین در مورد کارگاه بین المللی همتایابی علمی گفت: مهر ماه سال 97 اولین کارگاه بین المللی همتایابی علمی برگزار گردید که 90 شرکت نماینده داخلی و خارجی از 13 کشور جهان در آن حضور داشتند و شرکت نمایندگان در 5 گروه ساماندهی شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد دومین دوره کارگاه علمی همتایابی فناوری نانو الیاف که امروز و فردا در دانشگاه امیرکبیر برگزار می گردد، خاطر نشان کرد: در این رویداد بین المللی پس از ارسال فراخوان به بیش از 30 هزار پژوهشگر حوزه نانو در جهان داوری هایی صورت گرفت و نهایتا 45 پروپوزال در مرحله اولیه ارزیابی شدند و طرح های منتخب وار فرایند توسعه محصول و تجاری سازی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 205

به "معتمدی: تبدیل 45 پروپوزال حوزه نانو الیاف به محصول ، دانشگاه امیرکبیر میزبان همتایابان علمی بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: تبدیل 45 پروپوزال حوزه نانو الیاف به محصول ، دانشگاه امیرکبیر میزبان همتایابان علمی بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید