معلولان به ترحم نیازی ندارند، توجه می خواهند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، دبیر جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: معلولان نیازمند ترحم نیستند بلکه نیازمند توجه صادقانه هستند تا دیده شوند و بتوانند مثل سایر مردم زندگی نمایند.

معلولان به ترحم نیازی ندارند، توجه می خواهند

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، منصور گلناری مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: مطالبه گری و پیگیری باید سر لوحه اصحاب رسانه و خبرنگاران قرار بگیرد.

وی گفت: اگر گزارش و عکسی از سوژه هست باید در پی نتیجه باشیم، نه اینکه تنها به پوشش خبری بسنده کنیم و بگوییم که فلان مسئول کاری را انجام داد بلکه باید به چرایی و چگونگی انجام آن کار پرداخته گردد.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: در چهارمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان با عنوان اثر مؤثر، آثاری داوری شد که نتیجه مطلب هم همراه اثر بود، بعلاوه در بخش جنبی، آثار بر اساس مسائل فنی قضاوت شد.

گلناری گفت: مثلا در یکی از آثار، از مکان مناسب سازی نشده برای معلولان، گزارش تصویری تهیه شده بود که مسئولان بر اساس این اثر رسیدگی نموده بودند.

وی درباره تعداد آثار ارسالی گفت: آثار کم بود، ما هم انتظار بیشتری نداشتیم؛ زیرا سال اولی بود که جشنواره اینگونه برگزار می شد.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: گفتنی است سال آینده فقط اثر موثری که نتیجه بخش بوده است پذیرفته خواهد شد.

گلناری گفت: ما در کشور یکی از مشکلاتی که داریم و فقری که به آن دچار هستیم، فقر فرهنگی است.

وی گفت: به اقتصاد، سیاست، صنعت و کشاورزی، بورس، ارز، کالا و... زیاد پرداخته می گردد، اما به فرهنگ و مسائل فرهنگی آنگونه که شایسته است اهمیت داده نمی گردد.

مدیرخانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: هر موضوعی بدون فرهنگ نه تنها به نتیجه مطلوب نمی رسد بلکه نتیجه معکوس دارد.

گلناری گفت: علم بدون اخلاق و فرهنگ، بمب هسته ای می گردد؛ در زمینه فرهنگ باید به معنای واقعی کلمه هزینه کنیم.

وی در مورد کمبود بودجه و بی مهری ها در جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: اگر این جشنواره در تهران برگزار گردد، مبالغ هنگفتی به آن اختصاص داده می گردد، اما ما به سختی یک دهم مبالغ تقریبی هزینه شده در تهران را فراهم کردیم.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: به فرهنگ که می رسد پول نداریم، اما برای خانه سازی یا خرید و فروش هزینه نموده و پول خرج می کنیم. ارزش پولی جایگاه برخی مسئولان از مبالغ هزینه شده در جشنواره ما گران تر است.

گلناری گفت: معلولان مثل یک انبار بذر بوده که منتظر چند قطره آب هستند که آن قطره آب، اندکی توجه است.اگر توجه گردد گلستان ها به وجود می آید.

وی با موضوع احتیاج معلولان گفت: معلولان ما احتیاجمند ترحم نیستند بلکه احتیاجمند توجه صادقانه هستند تا دیده بشوند و بتوانند مثل سایر مردم زندگی نمایند.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: احتیاج معلولان نه تنها مناسب سازی معابر بلکه مناسب سازی فرهنگی است.

گلناری در خاتمه گفت: علت اصلی تردد نداشتن معلولان در سطح جامعه نگاه های نادرست ماست؛ به علت دید نادرست ماست که این عزیزان خانه را به محیط بیرون ترجیح می دهند؛ امیدواریم با تغییر نگرش جامعه، سال بعد شاهد رونق این جشنواره باشیم.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1332

به "معلولان به ترحم نیازی ندارند، توجه می خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلولان به ترحم نیازی ندارند، توجه می خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید