مقام مجلس آلمان: رویکرد آمریکا در قبال شرکت های اروپایی مافیایی است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، یک مقام مجلس آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه شرکت های اروپایی فعال در پروژه گازی نورد استریم 2 وارد نموده و آن را رویکرد مافیایی دانست.

مقام مجلس آلمان: رویکرد آمریکا در قبال شرکت های اروپایی مافیایی است

با ما سفر کنید و با تور خیلی ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، دولت آمریکا می خواهد با همه ابزار موجود از تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند و برای این منظور شرکت های اروپایی فعال در این پروه گازی را با تحریم های سخت تهدید نموده است.

کلایس ارنست، رئیس کمیسیون مالی مجلس آلمان در مصاحبهیی با ان تی وی آلمان، تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه شرکت های آلمانی مرتبط با این پروژه گازی را روش های مافیایی خوانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی همچنین فشارهای آمریکا بر شرکت های فعال در این پروژه گازی را نوعی اخاذی نامیده و گفت: آمریکایی ها بر اساس این شعار عمل می نمایند ؛ اگر شما حمایت ما را نپذیرید بنابراین ما شرکت های اروپایی را به نابودی مالی تهدید می کنیم.

وی اضافه نمود: برای آمریکا البته این مسئله مطرح است که گاز مایع خود را به اروپا صادر کند.

ارنست در بخش دیگری از مصاحبه با این رسانه آلمانی گفت که اگر آمریکا از این روینمودهای مافیایی در قبال اروپا دست برندارد این اتحادیه هم باید اقدامات متقابل را در پیش گرفته و با وضع تعرفه های گمرکی بالا بر گاز آمریکا و تحریم افرادی که در این اخاذی ها پیشتاز هستند واکنش نشان دهد.

اخیرا یک نماینده ارشد دولتی آمریکا در ادامه رویکرد تهدید آمریکا علیه این پروژه گازی از تماس با بعضی شرکت ها و افراد شناسایی شده فعال در پروژه گازی نورد استریم 2 و تهدید آنها به تحریم در صورت عدم خروج از این پروژه گازی اطلاع داد.

وی در مصاحبهیی با خبرگزاری آلمان گفت : شرکت های اروپایی که مرتبط با این پروژه گازی هستند آگاه می شوند و به آن ها درباره تحریم های قریب الوقوع هشدارداده می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این نماینده بلند پایه دولت آمریکا ن گفت: این خط لوله انجام نخواهد داشت. وی از یک پروژه در حال مرگ سخن گفت.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

دولت آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدهای تحریمی جدید آمریکا علیه ساخت این خط لوله انتقال گاز وارد نموده است.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می نماید. واشنگتن این طور استدالال می نماید که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می گردد.

اخیرا بعضی نشریات غربی در گزارشی از عزم پایدار جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای توقف کامل پروژه گازی نورد استریم 2 بر خلاف آنچه بسیاری سیاستمداران آلمانی تصور می نمایند اطلاع داده اند..

بر ای اساس بایدن تصمیم دارد قدرتمندترین رژیم تحریم علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را در دستور کار قرار دهد. بعد از شکست دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از سیاستمداران آلمانی به تغییر رویکرد ایالات متحده و بهبود مناسبات دو سوی آتلانتیک با روی کار آمدن بایدن دل بسته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 715

به "مقام مجلس آلمان: رویکرد آمریکا در قبال شرکت های اروپایی مافیایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام مجلس آلمان: رویکرد آمریکا در قبال شرکت های اروپایی مافیایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید