موزه یخی استانبول، تجربه زمستان در تابستان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، با ورود به موزه یخی استانبول حتی در گرمای تابستان هم می توانید اسکیمو شوید، به قطب شمال پا بگذارید و میان وایکینگ های یخ زده در لیوان های یخی نوشیدنی بنوشید.

موزه یخی استانبول، تجربه زمستان در تابستان

موزه یخی یکی از جالب ترین موزه های استانبول است که با عنوان موزه سحر و جادو (Magic) نیز شناخته می گردد. موزه یخی استانبول در تاریخ بیست وسوم آوریل سال 2010 میلادی مصادف با روز دنیای کودک، به عنوان اولین موزه یخی در کل قاره اروپا و در کشوری با شرایط آب وهوایی تقریبا معتدل ساخته شد. با خبرنگاران همراه باشید.

ساعت بازدید موزه یخی استانبول

به گفته گردشگران کشور ترکیه موزه یخ یکی از برترین مکان ها برای بازدید است که در 365 روز سال و بدون تعطیلی، میزبان دنیاگرد های اقصی نقاط دنیاست. موزه از ساعت 10:00 صبح الی 10:00 شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

معرفی موزه یخی استانبول

موزه یخی سردترین موزه استانبول است. دمای داخل موزه همواره پنج درجه زیر صفر است. پس برای ورود به موزه باید لباس مخصوص بپوشید. در ابتدای ورود، لباس اسکیمو به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا برای عبور از بخش های مختلف موزه مثل عبور از تونل های یخی دچار مشکل نشوید. برای ساخت این تونل ها، 100 تن یخ که از کشور سوئد و مگاپول استانبول جمع شده، مورد استفاده قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که تنها برای ساخت مجسمه های وایکینگ ها در قسمت اول موزه، حدود 70 تن یخ نیز به کار رفته است.

بخش وایکینگ ها

مساحت موزه یخی چیزی در حدود 1400 مترمربع است که در بخش اول و قسمت ورودی موزه با توجه به حس میهن دوستی و حساسیت شرکت سرمایه گذار نروژی و سابقه تاریخی وایکینگ ها، به سربازان وایکینگ تعلق دارد. وایکینگ ها دریانوردان و جنگاوران قهاری بوده اند و حدود 880 سال به وسیله دریای سیاه به شهر استانبول رفت وآمد می کردند. به همین دلیل است که استانبول را (میکلاگارد) یا همان شهر محافظت شده نام گذاری نموده بودند. تماشای ترین قسمت موزه همین قسمت است که می توانید 34 مجسمه یخی با ریزترین جزئیات از سربازان وایکینگ به همراه یک کشتی به طول 7 متر و با ظرافتِ تمام را در آن تماشا کنید.

بخش قطب شمال موزه

بخش دوم موزه یخی شبیه سازی قطب شمال و منطقه اسکاندیناوی است که حیرت هر بازدیدکننده ای را برمی انگیزاند. برای تماشا روش های سفر، چگونه مقرون به صرفه سفر کنید؟ را بخوانید.

پذیرایی موزه یخی استانبول

بخش سوم، مکانی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان موزه است. این قسمت نورپردازی های زیبا و شگفت انگیزی دارد که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. پذیرایی موزه با سرو آبمیوه و نوشیدنی در لیوان های یخی انجام می گردد که جذابیت خاص خودش را دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری صمیمی ترین شهرهای دنیا را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1504

به "موزه یخی استانبول، تجربه زمستان در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه یخی استانبول، تجربه زمستان در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید