تور چک: هزینه های سفر به پراگ

به گزارش بی نهایت اس ام اس، سفر به پراگ

بی هیچ شک و تردیدی می توان گفت که پراگ یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و شاید شهر خیلی خوبی برای زندگی نباشد اما قطعا برای سفر و به عنوان یک مقصد گردشگری از تاپ ترین های دنیا است. خیابان هایی که سنگ فرش شده اند، ساختمان های کوچک و قدیمی قرون وسطایی، میدان های دلباز و پهناور قدیمی… پراگ را به یک رویای واقعی تبدیل نموده اند! بیشتر معماری هایی که در این شهر می بینید به دوران میانه بر می شود و در یک دهه گذشته این شهر به یکی از پر بازدید ترین شهرهای اروپا تبدیل شده است و علت آن هم در درجه اول جذابیت شهر و در درجه های بعدی مقرون به صرفه بودن آن است. پراگ از آن شهرهایی است که اگر صد بار هم به آن سفر کنید باز هم بار صد و یکم عاشقش می شوید، عاشق شهر، پارک ها، تاریخ، غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه و مردم فوق العاده. این راهنمای هزینه های سفر به پراگ به شما نشان می دهد چطور همزمان که پول کمی خرج می کنید، عاشق این شهر شوید.

تور چک: هزینه های سفر به پراگ

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

مدارک و هزینه های قبل از سفر به پراگ

معین است که برای ورود به هر کشوری احتیاج به پاسپورت دارید و به طور کلی پاسپورت و ویزا از دو مدارکی هستند که باید قبل از سفر آماده نموده باشید. همان طور که می دانید برخی از کشورها احتیاجی به ویزا ندارند اما چک جز آن ها نیست و برای ورود به آن احتیاج به ویزا دارید. اما در صورتی که می خواهید پاسپورتتان را بگیرید و نمی دانید که باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید به ادامه دقت کنید. اول از همه باید به پلیس10+ بروید و بعد از انجام مراحل اداری شامل پر کردن فرم درخواست پاسپورت و پرداخت هزینه ای نزدیک به 150 هزار تومان طی 10 روز می توانید پاسپورتتان را بگیرید. اما این 150 هزار تومان شامل چه هزینه هایی است؟

  • هزینه 1000 تومان بابت شناسه
  • هزینه 3750 تومان بابت عوارض شهرداری
  • هزینه 75000 تومان بابت خزانه داری استان برای صادر کردن گذرنامه
  • هزینه 34500 برای خدمات دفتر پلیس10+ و بابت هزینه پست
  • یکی دیگر از هزینه هایی که در بیرون پلیس 10+ باید بکنید هزینه عکاسی است. دقت کنید که مقدار این هزینه بستگی به محل عکاسی از 20000 تا 26000 تومان می تواند متغیر باشد. حتما در زمان عکاسی هم به عکاس تاکید کنید که عکس را برای پاسپورت می خواهید.

واحد پول

پول رایج جمهوری چک، کرونای چک CZK است که البته در حال حاضر هر کرونای چک معادل 157 تومان است.

هزینه تور

می خواهید در هاستل بمانی یا هتل؟ اگر هتل، هتل چند ستاره؟ 5 ستاره و یا 4 ستاره؟ در چه منطقه ای؟ در نزدیکی مرکز شهر یا حومه؟ جواب شما به این سوال ها معین نماینده قیمت تور است. شاید اصلا نخواهید هتل بروید یا… بنابراین همان طور که می بینید نمی توان قیمت واحدی برای تور معین کرد. حتی نوع پرواز را هم دخیل کنید اگر پروازتان را اکونومی انتخاب کنید قاعدتا باید یک هزینه بپردازید و اگر بیزینس باشد یک هزینه دیگر.

هزینه هواپیما

اگر بخواهید بلیط هواپیما هم بخرید باید اول ببینید که شهر مبداتان کدام است، چه ایرلاینی را انتخاب می کنید و اصلا نوع پروازتان چیست. در هر حال با فرض این که مبدا تهران باشد و مقصد پراگ، نوع پرواز هم اکونومی باشد به طور میانگین هزینه رفت و برگشت بلیط هواپیما از 2100000 تومان به بالا خواهد بود.

هزینه هتل و اقامت

در هنگام سفر به پراگ برای اقامت در این شهر 2 گزینه را پیش رو دارید یا این که در هاستل بمانید و یا این که در هتل اقامت کنید. اقامت در اتاق های هاستل به ازای هر شب 225 کرونا خواهد بود . اگر بخواهید هاستل های با کیفیت تری انتخاب کنید تقریبا 350 کرون می گردد. در آخر هفته ها قیمت افزایش پیدا می نماید و احتمالا مجبور باشید نزدیک 400 تا 450 کرونا بپردازید.

اقامت در اتاق های شخصی هاستل هم 950 کرونا برایتان خواهد بود. در بین هاستل ها فقط تعدادی از آن ها صبحانه رایگان هم ارائه می نمایند.

اما در خصوص هتل باید گفت که هم هتل های مالی هم هتل گران در این شهر وجود دارد اقامت در یکی از هتل های مقرون به صرفه پراگ از 1000 تا 2500 کرونای چک هزنیه بردار خواهد بود که معینا این قیمت ها در فصل تابستان بیشتر و بیشتر هم خواهد شد چرا که فصل پرگردشگر پراگ محسوب می گردد. اگر می خخواهید خیلی مالی سفر کنید از ایر بی ان بی بهره ببرید.

هزینه حمل و نقل در سفر به پراگ

پراگ سیستم حمل و نقل پیچیده ای نار و در نتیجه زمانی که در آن هستید لازم نیست نگران باشید. یک بلیط 30 دقیقه ای اتوبوس هزینه ای 24 کرونایی برایتان در بر خواهد دات و یک بلیط 90 دقیقه ای هم 32 کرونا خواهد شد. اگر ترجیح می دهید تا از سیستم حمل نقل عمومی بهره ببرید بلیط 24 ساعته بخرید برایتان به صرف تر خواهد بود چرا که با پرداخت 110 کرونا می توانید آن را داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک

شاید باورتان نگردد اما غذا در پراگ به طرز عجیب یارازن است! اگر بخواهید خیلی هزینه هایتان را در سفر به پراگ پایین بیاورید می توانید مواد غذایی مورد احتیاجتان را خودتان از فروشگاه بخرید و آشپزی کنید که 50 تا 150 کرونای چک خواهد شد. یکی از خوبی های این شهر غذاهای خیابانی آن است که در آن می توانید یک ساندویچ سوسیس را فقط با هزینه ای 70 کرونایی خرید. اگر دنبال فست فود هستید مثلا مک دونالد، انتخاب پرداخت 130 کرونا را داشته باشید. برا صرف غذا در یک رستوران معمولی، 300 کرون را باید بپردازید. اگر که بخواهید خودتان آشپزی کنید انتظار پرداخت 1000 تا 1200 کرونا را خواهید داشت.

یادتان باشد که هزینه هایی که در این جا گفته شد به طور تقریبی هستند و کاملا بسته به هتل محل اقامت، تفریحات، غذا و … می تواند تغییر کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1361

به "تور چک: هزینه های سفر به پراگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چک: هزینه های سفر به پراگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید