هشت چیزی که با ترک مصرف شکر اتفاق می افتد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، داشتن پوستی بهتر ، افزایش سطح انرژی و کاهش وزن بعضی از چیزهایی است که با حذف شکر اضافی از رژیم غذایی می تواند اتفاق بیافتد. مقاله زیر به بحث در خصوص اثرات مثبت حذف شکر از رژیم غذایی می پردازد.

هشت چیزی که با ترک مصرف شکر اتفاق می افتد

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

داشتن پوستی بهتر ، افزایش سطح انرژی و کاهش وزن بعضی از چیزهایی است که با حذف شکر اضافی از رژیم غذایی می تواند اتفاق بیافتد. مقاله زیر به بحث در خصوص اثرات مثبت حذف شکر از رژیم غذایی می پردازد.

افزودن شکر اضافی به رژیم غذایی هرگز نمی تواند عادت خوبی باشد. این ماده سفید رنگ می تواند به طرق مختلفی به سلامت شما آسیب بزند. پس هنگامی که مصرف شکر را متوقف کنید مطمئن باشید اثرات مثبت بسیاری را هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی تجربه خواهید کرد.

قدرت بازسازی پوست را بالا می برد

شکر برای پوست همچون سم است. هنگامی که به مصرف غذاهای با مقدار شکر زیاد بپردازید، پوست در اثر رژیم غذایی ناسالم آسیب می بیند. شکر بعلاوه عامل اصلی مسائل پوستی همچون آکنه است. پس مصرف شکر را متوقف کنید و اولین چیزی که مشاهده خواهید کرد داشتن پوستی بهتر است.

کنترل بهتر وزن

همانطور که می دانیم، وجود شکر بسیار زیاد در رژیم غذایی به معنای مصرف کالری اضافی است که اغلب منجر به افزایش وزن می گردد. پس با توقف مصرف شکر کنترل وزن راحت تر می گردد.

افت انرژی وجود نخواهد داشت

اگر چه شکر منبعی از انرژی است ولی این بدین معنا نیست که دریافت اضافی شکر سطح انرژی را افزایش خواهد داد. انفجار انرژی که بعد از مصرف شکر تجربه می گردد با شیب تندی در سطح انرژی دنبال شده و در نهایت شما را خسته رها می نماید. برای اجتناب از کاهش و افزایش هایی که در طول روز اتفاق می افتد، حذف شکر اضافی از رژیم غذایی یک الزام به شمار میرود. با به حداقل رساندن مصرف شکر، حفظ سطح انرژی در طول روز به مراتب آسان تر می گردد.

کنترل بهتر بر روی نوسانات خلقی

مصرف زیاد شکر شیمی مغز را تغییر می دهد و باعث ایجاد عدم تعادل انتقال دهنده های عصبی می گردد که به تنظیم خلق و خو یاری می نماید. بنابراین، با ترک مصرف شکر نوسانات خلقی وجود نخواهد داشت. با کاهش مصرف شکر خلق و خوی شما پایدار بوده و خواهید توانست استرس را بهتر مدیریت کنید.

حرکات روده را بهبود می بخشد

مصرف زیاد شکر می تواند سلامت روده بزرگ را تحت تأثیر قرار داده و کارکرد روده را مختل کند. وجود شکر بسیار زیاد در رژیم غذایی زمان انتقال در روده افزایش می دهد که به معنای حرکت سریع تر مواد غذایی به وسیله دستگاه گوارش و در نتیجه ایجاد اسهال می باشد. پس ، ترک مصرف شکر می تواند به بازیابی حرکت عادی روده یاری کند.

هوس مصرف شکر دیگر وجود نخواهد داشت

شکر به طرز شدیدی اعتیاد آور است. اولین قدم برای انتها دادن به این هوس مصرف شکر اجتناب از مصرف آن است. پس، با حذف شکر و شیرین کننده های مصنوعی از رژیم غذایی، هوس برای مصرف شکر به طور اتوماتیک از بین خواهد رفت. با ترک مصرف شیرین کننده های مصنوعی قند طبیعی موجود در میوه ها برای شما مزه ای شیرین تر خواهد داشت.

سیستم ایمنی بهتر

باکتری های مفید موجود در روده نقش حیاتی در حفظ سیستم ایمنی بدن ایفا می نماید. مصرف اضافه شکر باعث تکثیر باکتری های بد و بعلاوه انواع مختلف قارچ ها می گردد که به نوبه خود سلامتی شما را به خطر می اندازد.

کنترل بهتر درد

غذاهای دارای مثدار شکر بالا باعث ایجاد التهاب می گردد که کنار آمدن با درد را سخت می نماید. این مورد خصوصاً در افرادی که از بیماری های التهابی مانند آرتروز رنج می برند خود را نشان می دهد. پس ، کاهش مصرف شکر مطمئناً می تواند به مدیریت مؤثر درد و التهاب یاری کند.

لیست علایم حاصل ترک مصرف شکر

چه چیزی می توان پس از ترک مصرف شکر انتظار داشت؟ عدم ادامه مصرف شکر می تواند باعث ایجاد علایم در فرد مصرف کننده گردد. بسته به مدت زمان مصرف، زمان باقی ماندن این علایم می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، علایم زیر در هفته اول شدید است و معمولاً بیش از یک ماه ادامه نمی یابد. این علایم عبارت است از:

احساسات منفی مانند عصبانیت ، افسردگی و اضطراب - کج خلقی - ایجاد هوس برای مصرف مجدد شکر - درد عضلانی - بی خوابی - ایجاد نوسانات در اشتها - سر درد - خستگی - سر گیجه

البته مصرف نکردن کامل شکر توصیه نمی گردد چرا که این ماده به طور طبیعی در غذاها یافت می گردد. شما باید بر روی محدود کردن مصرف شکر سفید که به مقدار زیاد در بسیاری از شیرینیجات مثل کیک ها ، کلوچه ها ، دونات ها ، کیک های شکلاتی و کراکل ها وجود دارد متمرکز شوید. بعلاوه باید از مصرف نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه های گازدار بپرهیزید. اجتناب از مصرف این مواد غذایی می تواند به طور قابل ملاحظه ای مقدار دریافت شکر اضافی را به حداقل برساند و به موجب آن سلامت شما را بهبود ببخشد.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1219

به "هشت چیزی که با ترک مصرف شکر اتفاق می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت چیزی که با ترک مصرف شکر اتفاق می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید