واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران : سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران با حساسیت و دقت، تحولات روزهای اخیر در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می نماید و امیدوار است اختلاف پیش آمده، هر چه سریع تر با درایت طرفین و از طرق مسالمت آمیز حل و فصل گردد.

واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس ،سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (آدینه) در واکنش به مسائل به وجود آمده در مرزهای جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت و دقت، تحولات روزهای اخیر در مرزهای دو کشور همسایه جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می نماید و امیدوار است اختلاف پیش آمده، هر چه سریع تر با درایت طرفین و از طرق مسالمت آمیز حل و فصل گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر ضرورت حفظ ثبات و آرامش در منطقه، طرفین را به خویشتنداری و پرهیز از دامن زدن به اختلافات و احترام به مرزهای دو کشور دعوت می نماید.

خطیب زاده آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای یاری به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو کشور از جمله اختلاف اخیر مورد تاکید قرار داد.

لازم به ذکر است رسانه های ارمنستان اخیرا به نقل از منابع رسمی این کشور از پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان تا 3.5 کیلومتر به خاک ارمنستان در یکی از مناطق مرزی خبر دادند. از سوی دیگر، منابع خبری جمهوری آذربایجان نیز قبل از آن گزارش داده بودند که نیروهای ارمنستان در جریان جنگ اول قره باغ علاوه بر قره باغ، بعضی مناطق مرزی جمهوری آذربایجان را به صورت غیرقانونی به کنترل خود در آوردند.

بعد از آن که ایروان، باکو را به نقض آتش بس و تمامیت ارضی خود متهم کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان بر لزوم رعایت دقیق آتش بس قره باغ تاکید نمود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1038

به "واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید