پرواز پیروز نخستین کشتی پرنده

به گزارش بی نهایت اس ام اس، شرکتی به نام Regent ویدئویی از نمونه اولیه کشتی پرنده موسوم به Seaglider خود را در پروازی آزمایشی منتشر نموده است.

پرواز پیروز نخستین کشتی پرنده

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وب سایت نیواطلس، این نخستین وسیله حمل ونقل دریایی است که مزایای کارایی زمینی و هیدروفویلی را در یک طرح واحد ترکیب می نماید و در منطقه ها ساحلی سرعت و بردی زیاد دارد که در این مورد تحول بزرگی به شمار میرود.

کشتی Seaglider مانند یک قایق طراحی شده است که قسمت بدنه V شکل آن در آب است و بالاتنه این کشتی به شکل هواپیما و روی آب قراردارد. این شکل دوگانه به این وسیله اجازه می دهد که برای برخاستن از روی آب به هوا، سرعت بگیرد.

سی گلایدر می تواند با بلند شدن از سطح آب به راحتی روی آب پرواز کند. علاوه بر این، اصطکاک را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد و انرژی مورد احتیاج برای حرکت در آب را پایین می آورد.هنگامی که هواپیما از آب خارج شد، هیدروفویل ها از راستا خارج می شوند و دوباره برای فرود پایین می آیند.

مایک کلینکر، مدیر ارشد فناوری شرکت ریجنت و یکی از بنیانگذاران این کشتی پرنده، گفت: مردم 60 سال کوشش نموده اند تا چنین وسیله ای را بسازند و ما فقط طی 15 ماه از یک نقاشی روی دستمال به نخستین پرواز موفقیت آمیز آن رسیده ایم. با این حال، این وسایل نقلیه تا به امروز از لحاظ مالی جذابیت کمتری داشته اند، اما برقی کردن آنها می تواند کلید اصلی توسعه آنها باشد. از طرفی ظرفیت باتری، اصلی ترین چالشی است که کشتی های برقی به خاطر آن نمی توانند مسافت های طولانی را در محیط چالش برانگیز آب طی نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر جدیدترین لندکروزر نظامی | خودروی جنگی تویوتا چه مشخصاتی دارد؟

ریجنت نخستین تیمی در تاریخ است که با ترکیب هیدروفویل های پرسرعت با پرواز اثر زمینی بر کمبود تحمل امواج کم با طراحی های گذشته غلبه نموده است. این نوآوری مهمی است که ترانزیت ساحلی را متحول می نماید. هیچ وسیله نقلیه ای در تاریخ نمی تواند، هم موج های ترکیبی را تحمل کند و هم با سرعت حرکت کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1530

به "پرواز پیروز نخستین کشتی پرنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز پیروز نخستین کشتی پرنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید