چند روش غیر معمول برای صرفه جویی در هزینه های سفر

به گزارش بی نهایت اس ام اس، بدون شک سفر کردن یکی از لذت بخش ترین فعالیت ها در زندگی هر کسی به شمار می رود اما اگر مراقب نباشید هزینه هایتان به طرز عجیب و ناگهانی بالا می رود. بنابراین در این مقاله چند شیوه نا متعارف را بیان می کنیم که به وسیله آنها می توانید هزینه های سفر خود را کاهش بدهید :

چند روش غیر معمول برای صرفه جویی در هزینه های سفر
  1. سفر در طول ماههای خارج از فصل

برنامه سفر خود را برای ماههای خارج از فصل زمانبندی کنید؛ هزینه ها در این ماهها بسیار پایین بوده و بیشتر جاها تخفیف خوبی برای عرضه محصولات و خدمات خود دارند. هزینه هتل و پرواز در طول این ماهها کمتر است. برای مثال سفر به تهران در نوروز بسیار مقرون بصرفه است زیرا بیشتر پایخت نشینان در این ایام به خارج از تهران سفر نموده و این شهر بسیار کم ترافیک و خلوت است ضمن اینکه بسیاری از هتل های تهران نیز برای ایام نوروز تخفیف های بالایی را برای میهمانان در نظر گرفته اند. برای مثال هتل استقلال تهران تخفیف قابل توجه 60 درصدی را برای نوروز 97 ارائه می دهد.

  1. از برنامه های کاربردی موبایلها (اپلیکیشن ها) برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان در طول سفر بهره ببرید.

تماس به وسیله تلفن همراه با خانواده و دوستان در طول سفر هزینه زیادی علاوه بر هزینه های سفر خواهد داشت. بجای آن بهتر است از اپلیکیشن هایی چون اسکایپ، ایمو و یا واتس آپ برای برقراری تماس و یا چک کردن پیغام ها بهره ببرید. و حتی با فیس بوک نیز می توانید با افراد ثبت شده در لیست دوستانتان تماس ویدیویی برقرار کنید.

امروزه اینترنت پر سرعت رایگان در لیست بسیاری از هتل ها قابل رویت است. مخصوصا اگر این هتل در گروه هتل های 5 ستاره و با کیفیت قرار بگیرد همچون هتل لاله تهران، عظیم شیراز، قصر مشهد و….. اگر بتوانید بصورت رایگان از وای فای بهره ببرید در آنصورت می توانید با استفاده از این اپلیکیشن ها بدون هزینه با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنید و حتی استفاده از وای فای غیرمجانی برای برقراری تماس بسیار ارزانتر از هزینه استفاده از شبکه تلفن همراه خواهد بود.

  1. تا حد امکان از حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

بسیاری از گردشگران معتقدند اجاره اتومبیل در طول سفر ارزانترین راه است. اما واقعیت اینست که استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در بسیاری از شهرها راهی قابل اعتماد برای سفر است. بیشتر این سیستم ها چند زبانه بوده و در نتیجه جابجایی به وسیله آن آسانتر و بی دردسرتر خواهد بود. این شیوه مخصوصا در کلان شهرهایی همچون تهران که غالبا ترافیک های سنگینی دارد چه از لحاظ زمان و چه هزینه بسیار به صرفه تر است. همچنین بسیاری از هتل ها و اقامتگاه هایی که نسبتا در مرکز این شهر قرار دارند همچون هتل اسپیناس تهران، در محدوده طرح ترافیک واقع شده اند و برای تردد با خودرو شخصی باید هزینه بسیاری برای خرید مجوز تردد پرداخت نمایند که به هیچ وجه بهینه نخواهد بود.

  1. غذای خانگی بخورید و یا همراه خود غذا ببرید

قانونی به نام قانون شش بلوک وجود دارد؛ که بر اساس آن نباید در رستورانی غذا بخورید که شش بلوک با هتل یا مرکز توریستی فاصله دارد. با کمی قدم زدن و پیدا روی کردن به جایی دورتر از این منطقه؛ هزینه غذایتان بسیار پایین خواهد آمد. علاوه براین از تجربه غذاهای محلی ها لذت برده و در خصوص فرهنگ بومی آنها چیزهای بیشتری یاد خواهید گرفت.

همچنین می توانید به بازارهای خیابانی رفته و غذاهای خوبی برای میان وعده و یا حتی وعده اصلی برای پیکنیکی در پارک تهیه کنید. هدف خارج شدن از محدوده پرترافیک و پر رفت و آمد گردشگران است.

این روشهای غیرمعمول برای پس انداز در طول سفر به آرامش ذهنی شما یاری خواهد نمود؛ هم از سفر لذت برده اید و هم توانسته اید در هزینه های صرفه جویی نمایید و همچنان مقداری پس انداز داشته باشید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 373

به "چند روش غیر معمول برای صرفه جویی در هزینه های سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش غیر معمول برای صرفه جویی در هزینه های سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید