گزارش، تلاش های ترکیه برای مقابله با کرونا

به گزارش بی نهایت اس ام اس، در نخستین روز پخش خبر ورود کرونا به ترکیه، بسیاری از مردم به فروشگاه ها هجوم برده و قفسه های کالا و مواد غذایی را خالی کردند.

گزارش، تلاش های ترکیه برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترس از کرونا ترکیه را هم در برگرفته است و این کشور تلاش می کند تا مانع از انتشار گسترده این ویروس شود.

نخستین واکنش های اجتماعی

در نخستین روز پخش خبر ورود کرونا به ترکیه، بسیاری از مردم به فروشگاه ها هجوم برده و قفسه های کالا و مواد غذایی را خالی کردند.

دیروز و امروز، بسیاری از روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی ترکیه به طرح این موضوع پرداخته و از شهروندان خواستند که به اندازه مورد نیاز خرید کنند تا فروشگاه ها برای تامین کالا، با مشکل روبرو نشوند.

همچنین بسیاری از فعالان فضای مجازی به این مساله اشاره کرده اند اکه ایجاد ترس و غوغا و انتشار اطلاعات غلط، حاصلی جز سرگردانی و ترس و وحشت ندارد و نباید به انتشار مطالب غیرعلمی پرداخت.

مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دیشب گفت که نشست اضطراری کمیته مقابله با کرونا در کاخ ریاست جمهوری و به ریاست اردوغان برگزار شده است.

یکی از نخستین تصمیمات دولت ترکیه، تعطیلی فوری مدارس به مدت یک هفته و تعطیلی دانشگاه ها به مدت سه هفته است.

ضیا سلجوق وزیر آموزش ملی که خود سال ها دارای چند مدرسه غیرانتفاعی بوده و تجارب بالایی در امر آموزش دارد، اعلام کرده که یک هفته تعطیلی مدارس، برای آن است که فرصت لازم برای زیرساخت های آموزش از راه دور در اختیار همکاران او گذاشته شود و پس از انتها یک هفته تعطیلی، امر آموزش و فعالیت مدارس، به شکل الکترونیکی و از راه دور خواهد بود،

در همین حال، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرده که مردم ترکیه باید دو ماه مقاومت کند تا از این پیچ خطرناک بگذرد.

وزارت ورزش و جوانان هم تصمیم گرفته، برگزاری مسابقات ورزشی متوقف نشود اما در عین حال، همه مسابقات، بدون تماشاچی برگزار خواهند شد.

خانم وزیر، تهدید کرد

خانم رخسار پک جان وزیر بازرگانی ترکیه در مصاحبه با رسانه ها گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار می بندد تا تامین کالاهای مورد نیاز، به معضل تبدیل نشود.

وزیر بازرگانی ترکیه، گرانفروشان و محتکرین کالا را تهدید کرده و افزود: جزای حبس و پلمپ واحدهای گرانفروش و محتکر در دستور کار است و در این زمینه، با کسی شوخی نداریم.

زمانی برای تمام شدن الکل

مردم ترکیه به شکل روزمره و سنتی و از قدیم الایام، در خانه ها و مغازه های خود، شیشه های بزرگ حاوی عطر را برای خوشبو کردن دست به کار می گیرند و در چند دهه گذشته، با افزودن الکل، این مایع خوشبو، به یک ضدعفونی کننده خوب و دم دست هم تبدیل شده و آن را، کولونیا می نامند.

یکی از فروشندگان کولونیا در قیصری که از پنجاه سال پیش در کار تولید و فروش آن است، دیروز گفت که تنها در عرض بیست و چهار ساعت، 6 تُن کولونیا فروخته است. این در حالی است که میانگین فروش او در اوقات عادی، 10 کیلو در هفته بوده است.

او اعلام کرده که تولیدکنندگان کولونیا برای تامین الکل به شدت با مشکل روبرو شده اند و الکل در بازار به سختی پیدا می شود.

تعطیلی گردهمایی احزاب

حزب حرکت ملی در نظر داشت نشستی برای بررسی فعالیت شهرداران برگزار کند اما به دلیل خطر کرونا، این نشست را لغو کرد.

حزب عدالت و توسعه نیز به دنبال آن بود تا نشست سالانه کمپ کزلجی حمام را برگزار کند اما به خاطر ترس از کرونا، این کمپ مهم نیز لغو شد.

کزلجی حمام آنکارا، شهر کوچکی در استان آنکارا است و اغلب احزاب ترکیه به شکل کمپ شبانه روزی، نشست های سالانه خود را در طول سه شبانه روز در این محل برگزار می کنند و صدها کادر برجسته حزبی مهمان این کمپ می شوند.

ترکیه و خطر اقتصادی کرونا

درامد توریسم ترکیه در سال 2019 میلادی از 33 میلیارد دلار گذشت و به همین خاطر، کسب درآمد در این صنعت بزرگ برای ترکیه از اهمیت حیاتی برخوردار است.

مقامات ترکیه تلاش می کنند تا مانع از انتشار وسیع کرونا شوند. چرا که این معضل، اقتصاد کشور توریستی ایتالیا را عملاً فلج کرده و ترکیه نمی خواهد به چنین وضعیتی دچار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 267

به "گزارش، تلاش های ترکیه برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، تلاش های ترکیه برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید