گشت زنی آسیایی پمپئو با دستور کار ضد چینی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) با بیان اینکه واشنگتن راه های جدیدی برای همکاری با اندونزی در دریای چین جنوبی پیدا خواهد نمود، تاکید نمود کشورش به کوشش های جاکارتا برای حراست از آب هایش حین و رد ادعاهای غیر قانونی چین در این منطقه احترام می گذارد.

گشت زنی آسیایی پمپئو با دستور کار ضد چینی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به اندونزی بخشی از سفرهای او به پنج کشور آسیایی در کوشش برای تقویت روابط استراتژیک و مالی به شمار می رود، آن هم در بحبوحه تنش های روزافزون میان آمریکا و چین.

پامپئو در کنفرانس خبری مشترک با خانم رتنو مارسودی، همتای اندونزیایی خود، اقدام قاطع جاکارتا در حراست از حاکمیتش در آبهای نزدیک به جزایر ناتونا را ستود. چین این جزایر را بخشی از سرزمین هایش قلمداد می نماید. وزیر خارجه آمریکا این خواسته چین را غیر قانونی دانست.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه نمود: مشتاق همکاری دوجانبه هستیم تا راه های جدیدی با هدف تضمین امنیت دریایی که از خاص ترین مسیرهای پرتردد تجاری دنیا حفاظت کند، به دست آید.

در همین حال وزیر خارجه اندونزی گفت، او خواهان یک دریای چین جنوبی باثبات و صلح آمیز است که قوانین بین المللی در آن رعایت گردد.

مایک پامپئو امروز با جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی ملاقات خواهد داشت و برای گروهی از جوانان مسلمان سخنرانی دارد. پامپئو پیش از اندونزی، به هند، سریلانکا و مولداوی سفر کرد. او عصر امروز راهی ویتنام می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 682

به "گشت زنی آسیایی پمپئو با دستور کار ضد چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت زنی آسیایی پمپئو با دستور کار ضد چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید