گشت زنی های دوباره آمریکا در دریای جنوبی چین از ژانویه شروع می گردد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مقام های نظامی آمریکا تاکید کردند که بعید به نظر می رسد نیروی دریایی آمریکا تا سرانجام سال جاری عملیات گشت زنی دیگری را در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین انجام دهد.

گشت زنی های دوباره آمریکا در دریای جنوبی چین از ژانویه شروع می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که بعضی مقام های آمریکایی پیش از این خواهان ادامه عملیات گشت زنی نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین شده اند، ولی 3 مقام نظامی آمریکایی تاکید کردند که انجام عملیات گشت زنی دیگری از سوی نیروی دریایی آمریکا تا انتها سال جاری بعید خواهد بود.

فرماندهان نیروی دریایی آمریکا انتظار داشتند تا مانور دیگری برای آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین در اوایل دسامبر انجام گردد ولی ظاهرا این مساله در شرایط کنونی بعید خواهد بود.

به نظر می رسد دولت اوباما با اجرای عملیات گشت زنی جدیدی از سوی نیروی دریایی آمریکا در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین موافقت ننموده است.

یک مقام رسمی آمریکایی گفت: عملیات بعدی نیروی دریایی آمریکا احتمالا در ماه ژانویه انجام خواهد شد. این دومین عملیات گشت زنی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی جزایر مصنوعی ساخته شده توسط چین در منطقه خواهد بود.

نیروی دریایی آمریکا در ماه اکتبر نیز عملیات گشت زنی دیگری را در این منطقه انجام داده بود که این مساله با واکنش شدید چین روبرو شده بود.

بیل اوربان سخنگوی پنتاگون حاضر به اظهار نظر شفاف در مورد برنامه های آینده نیروی دریایی آمریکا نشد ولی گفت: همان طور که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا اعلام نموده است، واشنگتن به پرواز، کشتیرانی یا هر اقدام دیگری مطابق با قوانین بین المللی ادامه خواهد داد.

آمریکا بارها ضمن انتقاد از اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، خواهان متوقف شدن این فعالیت ها شده است.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، با مخالفت پکن روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 56

به "گشت زنی های دوباره آمریکا در دریای جنوبی چین از ژانویه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت زنی های دوباره آمریکا در دریای جنوبی چین از ژانویه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید